۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش

امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش

زاهدان- تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش به امضای مسئولان این دو سازمان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی نشستی دوجانبه، باهدف توانمندسازی بهره برداران کشاورزی و خانواده‌های آنان از طریق بهبود و ارتقای شاخص‌های باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال و تعمیق مهارت سواد در بین کم سودان از طریق آموزش تابعی تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش به امضای مسئولان این دو نهاد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست، با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی این خطه پهناور، افزود: با تلاش ۱۷۰ هزار بهره بردار در این بخش، سالیانه بیش از ۴ میلیون انواع محصولات در زیر بخش‌های شیلات، دام و طیور، زراعت و باغبانی در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سید محمدرضا سید حسینی تغییر الگوی کاشت را از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای بخش کشاورزی استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تولید محصولاتی که مورد نیاز کشور است برشمرد و افزود: برای تحقق این امر نیاز به ارتقای آموزشی بهره برداران داریم تا با افزایش دانش و آگاهی کشاورزان به علم روز، کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی حرکت کند.

وی توسعه کشت‌های قراردادی با مشارکت دولت، شرکت‌های خصوصی و بهره برداران، توسعه واحدهای مرغداری، گلخانه‌ها، توسعه سطح زیر کشت میوه‌های گرمسیری خصوصاً موز را از دیگر برنامه‌های شاخص توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد.

کد خبر 5646851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha