۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵

استاندارسیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان رتبه دوم ایجاد اشتغال کشور را کسب کرد

سیستان و بلوچستان رتبه دوم ایجاد اشتغال کشور را کسب کرد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ایجاد اشتغال ۳۱ هزار و ۲۷۲ نفر رتبه دوم اشتغال در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مدرس خیابانی عصر امروز یکشنبه در دهمین نشست کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان، افزود: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه از سال مانده، ظرف مدت هشت ماه تمام تعهد اشتغال استان محقق شد.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام سامانه رصد وزارت تعاون کار و امور اجتماعی تاکنون هشت هزار و ۵۰۱ نفر در حوزه سیستان، ۱۰ هزار و ۳۹۷ نفر در شهرستان زاهدان هزار و ۱۰۱ نفر در شهرستان ایرانشهر و چهار هزار و ۹۰۰ نفر در شهرستان چابهار اشتغال پیدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۱۰ نفر در زمینه‌های دام، طیور، شیلات و مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحب شغل شدند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از سوی نیروهای جهادی در سال جاری بیان کرد: هفت هزار و ۹۷۵ نفر از سوی معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس و ۳۸۳ نفر از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان نیز در قالب تسهیلات اشتغالزایی اشتغال پیدا کردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد :۶ هزار و ۹۵۵ نفر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، شش هزار و ۸۹۷ نفر از سوی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، ۵ هزار و ۴۰۲ نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی شمال، هزار و ۵۵۰ نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی جنوب استان، سه هزار و ۸۷۲ نفر در بازارچه‌های مرزی استان، دو هزار و ۷۲۲ نفر در سازمان جهاد کشاورزی و همچنین دو هزار و ۱۹۶ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان بهزیستی استان در زمینه‌های مختلف اشتغالزایی چون طرح‌های کارفرمایی و مشاغل خانگی ساخت توانسته برای هزار و ۸۳۱ نفر اشتغال ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: هزار و ۷۶۱ نفر در پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هزار و ۲۲۰ نفر در شهرداری‌های استان و ۸۵۳ نفر شیلات آب‌های داخلی اشتغال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۱۵ نفر در پارک علم فناوری استان اشتغال پیدا کردند، ادامه داد: این مشاغل ایجاد شده مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال و خدمات بازرگانی الکترونیکی است‌.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مهمترین مأموریت ما در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: خوشبختانه یک اپیدمی ایجاد شغل در استان شکل گرفته اما نباید به این اکتفا کرد.

وی با تاکید بر لزوم راستی آزمایی آمار ارائه شده گفت: همه دستگاه‌های متولی باید میزان اشتغال ایجاد شده را با مشخصات و به صورت تصویری منتشر کنند.

کد خبر 5646946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی کلهر IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      1 0
      پس اینهمه بیکاری و فقر و بدبختی و فلاکت از کجا اومده؟ شما دوبی رو با سیستان اشتباه نگرفتید؟
    • حسن IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      1 0
      باشه من فهمیدم بلوچ امتیازشما زیاده دیگر انقلاب نکنید اگر کردی کار ازشما میگیریم فهمیدین
    • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      1 0
      ۱۰۰ درصد دروغه
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      استانداردچارتوهم شده است.
    • نارویی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 0
      حالا بقول آقای استاندار رتبه دوم اشتغال در کشور داریم چرا پس رتبه اول در بیکاری در کشور داریم محرومترین استان هستیم آیا اشتغال وایجاد شغل از خودش معیارندارد واقعا متاسفم