۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۸

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

پرداخت ۷۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی معلولان

پرداخت ۷۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی معلولان

بیرجند_ مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با افزایش از ۹ کد خدمات بیمه سلامت به ۵۹ کد خدمت در بخش دولتی و خصوصی ۷۰ درصد تعرفه خدمات به معلولان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بیمه سلامت و بهزیستی کشور علاوه بر خدمات فیزیوتراپی که از سال‌های قبل تحت پوشش بیمه سلامت بود بقیه خدمات توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و… نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خدمات مورد نظر باید در قالب سامانه نسخه نویسی الکترونیکی به بیماران معلول ارائه شود، افزود: خانواده‌های که دارای فرزند معلول هستند و از بیمه پایه سلامت استفاده می‌کنند از این خدمات با معرفی بهزیستی می‌توانند بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: انجام این کار در واقع جراحی بزرگی در ارائه خدمات به مردم توسط بیمه سلامت است و ملاک بهره‌مندی معلولان از فرانشیز بیمه خدمات توانبخشی، برخورداری از بیمه پایه سلامت، وجود معلولیت و دارا بودن کد فعال در سامانه‌های مددجوی سازمان بهزیستی و مراجعه به کلینیک‌های توانبخشی دارای قرارداد با بیمه سلامت است.

کد خبر 5647003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha