۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد؛ 

۱۲ هزار معلول خراسان جنوبی بهره مند از خدمات توانبخشی

۱۲ هزار معلول خراسان جنوبی بهره مند از خدمات توانبخشی

بیرجند_ مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ هزار و ۶۴ معلول استان، ۱۲ هزار نفر می‌توانند از خدمات توانبخشی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی عصر امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسامی ۱۲ هزار نفر معلول خراسان جنوبی که می‌توانند از خدمات توانبخشی با پرداخت ۷۰ درصد تعرفه آن توسط بیمه سلامت استفاده کنند به بیمه سلامت استان ارائه شده است.

به گفته وی سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تهیه تجهیزات توانبخشی مورد نیاز مددجویان تحت پوشش بهزیستی تخصیص یافت که با پی گیری های انجام شده در سال جاری این مبلغ به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: هرچند این مبلغ افزایش یافته است اما به دلیل افزایش قیمت‌ها هنوز هم برای تهیه وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان استان مشکل داریم.

شرفی تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌های خراسان جنوبی گفتار درمان یا کار درمان وجود ندارد که در این موارد معلولان برای ادامه درمان خود با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته وی هر چند قانون حمایت از معلولان از قبل به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است اما به دلیل محدودیت‌های که ادارات دولتی وجود دارد، این قانون به خوبی در خراسان جنوبی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در رتبه دوازدهم سالمندی کشور قرار دارد، ادامه داد: بعضی از خانواده‌های استان از چهار معلول نگهداری می‌کنند.

کد خبر 5647007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha