۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۶

در سال جاری؛

کشف قاچاق در استان سمنان ۷۸ درصد افزایش یافت

کشف قاچاق در استان سمنان ۷۸ درصد افزایش یافت

سمنان- مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان از افزایش کشف قاچاق در استان طی سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کشف انواع قاچاق ۷۸ درصد افزایش یافت.

محمد حسن اسلامی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری و به همت دستگاه‌های انتظامی و قضائی ۱۲۹ میلیارد تومان انواع قاچاق در استان سمنان کشف شده است، تاکید کرد: این میزان کشف در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه این افزایش نشان از عزم جدی تر دستگاه‌های انتظامی و نظارتی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد، ابراز کرد: کشف مواد سوختی و هیدرو کربن‌ها نیز از شاخص‌هایی بوده که در هشت ماهه اول سال جاری با رشد خوبی روبرو بوده است.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه در حوزه کشف قاچاق گمرک‌ها نیز شاهد افزایش ۱۲۷ درصدی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، ابراز کرد: در حوزه سازمان صمت نیز ۱۴ میلیارد ریال کشفیات در هشت ماهه اول سال جاری صورت گرفته است.

اسلامی راد ادامه داد: در حوزه معادن به خصوص معادنی که در حال فرآوری هستند، مشکلی وجود داشت و آن هم اینکه با توجه به شرایطی که قانون وضع کرده می‌بایست این واحدها دارای پروانه کشف و بهره برداری باشند که هنوز در این خصوص اقدام نکردند و لذا عرضه محصولاتشان خارج از شبکه به حساب می‌آمد لذا کمیسیون مبارزه با قاچاق استان سمنان تصمیم گرفت که این موضوع در کارگروه امور زیربنایی مطرح و بررسی شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم به واسطه مقوله اشتغال و تولید و کوتاه کردن مسیر رسیدن به مجوزها تصمیم بر آن شد که شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوبات کارگروه زیربنایی را در خصوص این واحدهای فرآوری معدنی که تعدادشان ۲۷ مورد است، تصویب کند، گفت: با این مصوبه‌ها مشکلات واحدهای مذکور حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری سمنان با بیان اینکه قاچاق در واقع به تولید داخل و به خصوص اشتغال ضربه مهلکی وارد می‌سازد، گفت: از مسئولان دی ربط به خصوص ناجا خواسته‌ایم تا اهتمام بیشتری به نظارت‌ها به ویژه مبادی ورود و خروج شهرها داشته باشند.

کد خبر 5647182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha