۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲

آثار برتر هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی معرفی شدند

آثار برتر هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی معرفی شدند

بوشهر- دبیر هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) گفت: از بین ۱۵۰ اثر دریافت شده توسط دبیرخانه این کنگره ۱۸ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی بعد از ظهر دوشنبه در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به ویژه شهید شیخ ابوتراب عاشوری و نام‌گذاری روز شهادت ایشان به نام روز روحانیت در استان بوشهر اظهار داشت: علم و مقاومت هیچ گاه در طول تاریخ استان بوشهر از هم جدا نبوده اند.

وی گفت: بعد از برگزاری ۲ دوره تجلیل از مفاخر استان و سه دوره یادواره شهدای استان، هشت کنگره به نام کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) تا به امسال برگزار شده است.

حجت الاسلام جمالی افزود: مباحث علمی، مقالات، کتاب‌ها و پایان نامه‌ها خیرات و برکات فراوانی داشته که می‌توان به حماسه زنان لرده اشاره کرد که انعکاس ملی داشت و توجه پژوهشگران را جلب کرد.

وی افزود: در این دوره ۱۵۰ اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که از این میان از ۱۵ اثر تجلیل خواهد شد و ۱۸ اثر نیز شایسته تجلیل است.

در پایان این کنگره از ۱۵ اثر به عنوان اثر برتر تجلیل به عمل آمد و همچنین ۱۸ اثر نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

در حاشیه برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) نمایشگاه عکس تاریخ مقاومت بوشهر و روحانیت استان به همراه نمایشگاه کتاب و مقالات طلاب و روحانیون برپا شد.

در این کنگره از خانواده روحانیون مرحومین حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالباقی دشتی و آیت الله برهان تجلیل به عمل آمد.

علاوه بر این آئین تجلیل از زحمات و مجاهدت‌های آیت الله عبدالنبی نمازی از علمای استان بوشهر و نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز صورت گرفت.

کد خبر 5647739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha