۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

مسیر توسعه اردبیل با پژوهش‌های کاربردی هموارتر می‌شود

مسیر توسعه اردبیل با پژوهش‌های کاربردی هموارتر می‌شود

اردبیل - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مسیر توسعه و تحول استان اردبیل با پژوهش و تحقیقات کاربردی هموارتر می‌شود.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهش انجام شده توسط محققان باید همگی در راستای رفع مشکلات اقتصادی و پژوهش‌های اقتصادمحور باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطرنشان کرد: اقدامات پژوهشی انجام شده در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سرانه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حمایت می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش امسال در محل دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: با توجه به شعار سال، شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در سطح ملی انتخاب شده است.

شایقی حضور دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، پژوهشگران برجسته و محققان در این نمایشگاه را یادآور شد و بیان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه از فناوران برتر با یافته‌های علمی و پژوهشی برتر به عنوان برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تلاش شده در این نمایشگاه پژوهش‌های اصیل، واقعی و اثرگذار به جامعه ارائه شود، گفت: حضور مؤثر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در این نمایشگاه با هدف حمایت از ایده‌های فناورانه و فن بازار قابل توجه است.

شایقی توسعه اردبیل را در گرو پژوهش‌های کاربردی دانست و بیان کرد: مسیر توسعه و تحول اردبیل با پژوهش و تحقیقات کاربردی هموارتر می‌شود.

وی تصریح کرد: جوامع پیشرفته در سایه پژوهش و فناوری‌های نوین توانسته اند بخش عظیمی از مشکلات خود را در حوزه‌های تولید، اشتغال و مسائل اقتصادی حل و فصل کرده و تجربه مفید و مؤثر خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

شایقی خاطرنشان کرد: ما از دانشگاه‌ها انتظار داریم تا با تکیه بر جوانان خوش‌فکر و نخبگان علمی با آسیب شناسی مسائل جامعه درصدد حل مشکلات و معضلات برآیند تا مردم استان بتوانند زندگی راحت همراه با افق روشن در مسیر تحول و تعالی گام بردارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در سطح استان با برگزاری جلسات متعدد در تلاش است تا طرح‌های پژوهشی متعدد را مورد بحث و بررسی قرار داده و امکان اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی مؤثر و مفید را مهیا کند.

شایقی ادامه داد: در طول سال از بین طرح‌های پژوهشی ارائه شده ۴۰ تا ۵۰ طرح که دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص است، مورد تصویب قرار می‌گیرد تا امکان اجرای آنها فراهم شده و از نتایج آن در گره گشایی مشکلات استان استفاده شود.

کد خبر 5648872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha