۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۲

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب می‌دهد

محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب می‌دهد

اردبیل - معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: محوریت پژوهش و تحقیق در حوزه‌های مختلف موتور توسعه استان اردبیل را حرکتی مضاعف و دوچندان می‌بخشد.

سلیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گوشه‌هایی از فعالیت‌ها و عملکرد خود را در حوزه پژوهش، تحقیقات و آموزش در قالب غرفه‌ای متنوع به نمایش گذاشته تا بتواند گزارش عملکردی را در نیز در این حوزه ارائه کند.

وی حمایت از پژوهشگران و محققان را در حوزه‌های انجام فعالیت‌های تحقیقاتی از رویکردهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام و خاطرنشان کرد: در طول سال سعی مان بر این است تا طرح‌های علمی و کاربردی محور پژوهش مورد پشتیبانی قرار گیرد تا زمینه و بستر فعالیت‌های گسترده در این بخش فراهم آید.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها بوده که یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شود، افزود: با تصمیم شورای برنامه ریزی استان مقرر شده از سرجمع اعتبارات منابعی برداشته شود تا در کنار پرداخت بدهی سال‌های گذشته فراخوان و ارسال طرح‌های پژوهشی به دبیرخانه به انجام برسد.

قاسمی ادامه داد: سال گذشته ۴۴ طرح پژوهشی و تحقیقاتی به تصویب رسید و امسال از بین ۱۲۴ طرح تعداد ۷۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته تا تعدادی از آنها به تصویب نهایی برسند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل یک درصد اعتبارات پژوهشی استان را در سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ میلیون تومان این رقم بدهی سال‌های گذشته است که تلاش می‌کنیم پرداخت آن را در اولویت قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه عمده طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی عملیاتی شده و تنها برخی از این طرح‌ها کتابخانه ای و غیرقابل اجراست، اظهار کرد: نمونه موفق طرح تحقیقاتی کاربردی تولید بذر از گونه مقاوم در برابر سرما و تنش‌های آبی است که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ما در غرفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان غرفه برتر عملکرد دبیرخانه آموزش و پژوهش را ارائه کردیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۶ دستگاه طرح پژوهشی خود را ابلاغ کرده بودند که ما سعی کردیم اسناد آن را در معرض دید قرار دهیم.

قاسمی افزود: سند آمایش سرزمینی استان شامل ۱۱ شهرستان، طرح راهبردی و کلان پایه اقتصادی شهرستان‌های استان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی مرکز آموزش مدیریت در اختیار کارکنان دولت قرار گرفته تا با مراجعه به سایت این مجموعه از محتوای این دوره‌ها استفاده کنند.

کد خبر 5649796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha