۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پراکندگی اراضی از دلایل مهم رکود اقتصاد کشاورزی است

پراکندگی اراضی از دلایل مهم رکود اقتصاد کشاورزی است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: رکود اقتصاد کشاورزی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که یکی از مهمترین دلایل آن، خرد و پراکنده بودن اراضی کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی روز پنج شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در استان زنجان گفت: خاک بعنوان مهمترین پایه تولید در کشاورزی می باشد وحفظ و صیانت از خاک به عنوان عنصر اساسی در فرایند تولید، وظیفه همگانی است.

وی افزود: در این راستا حفظ مواد آلی خاک، توجه لازم به توصیه های کودی در مصرف کود در اراضی کشاورزی، توجه کشاورزان به مسائل فنی و کارشناسی، استفاده از کودهای دامی و آلی، نحوه آبیاری و استفاده از سیستم های نوین آبیاری، استفاده بهینه در مصرف کود و سم، بکارگیری روشهای طبیعی در مبارزه با آفات و بیماریها، بکارگیری نوع مناسب ماشین آلات و متناسب با نوع تولید از جمله بکارگیری بذرکارهای مناسب و… می تواند به حفظ خاک و کاهش هزینه تولید منجر شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ادامه داد: کشاورزی امروزه نیازمند نگاه فنی و مدبرانه به منابع و عوامل تولید می باشد.

حسنی افزود: رکود اقتصاد کشاورزی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که یکی از مهم ترین دلایل آن، خرد و پراکنده بودن اراضی کشاورزی است و در همین جهت گسترش نوع مدل اجرایی و بلوک بندی در اراضی پایاب سد گلابر باید به سایر نقاط و اراضی کشاورزی استان توسعه یابد.

وی افزود: مدیریت ما باید طوری تنظیم شود که علاوه بر تولید، منابع طبیعی نیز حفظ گردد و از مهمترین عوامل موثر در این مدیریت، در اختیارداشتن و تجمیع داده های لازم و به اشتراک گذاری بین کارشناسان است که توجه کارشناسان به این داده ها در برنامه ریزی ها و توصیه های فنی بسیاراهمیت دارد.

کد خبر 5650220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha