۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷

ضمن دخالت در امور داخلی تهران؛

انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد

انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، از احضار دیپلمات ایران در لندن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه انگلیس امروز جمعه با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، دیپلمات ایران در لندن را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای مداخله جویانه در این خصوص به مجازات اغتشاش‌گری که ۳ مهر ماه ۱۴۰۱ خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از مأمورین حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، اعتراض کرد!

قوه قضائیه بر اساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران اعلام کرده بود که محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شد.

وی سوم مهر ماه بازداشت شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان ماه برگزار شد.

کد خبر 5650726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید موسویان فرد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 2
      عجب بی شرف های پر رویی هستن مثل زالو صفت های کثیف خون مردم ایران تو شیشه کردن تغذیه میکن ، طلب کار هم هستن در حالی که تاوان جنایت این ها رو ما پس میدیم باید جوابگویه چی باشیم دوباره؟ این دیگه دو سر سوخت و ده سر سوخت هم رد کرد یه چیزم سربالا باید بدیم؟ خوبه والا
    • سعید موسویان فرد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 2
      آرامش مملکت دو سه ماه بهم ریخت کشته دادیم تاوان جانی و مالی دادیم تحریم بیشتر هم شدیم فقیر تر هم شدیم ، کتک هم خوردیم ! الان معذرت هم بخواهیم ؟ دقیقاً یعنی چی؟ عجب گرفتاری شده خدا، یعنی واقعا این جوریه؟ تا کی تا کجا؟ واقعا نمیصرفه دیگه، راستی که کلا شده ضرر ارتباط با اینا!
    • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 2
      چقدر این دولت استعماری وقیح است . او نمی داند که نزد ایرانیان چقدر منفور است . هرگز تلفات میلیونی که در جنگ جهانی اول بر مردم مظلوم ایران روا داشتند فراموش نمی کنیم . متوهم فکر میکنه اغتشاش گران مجرم و قاتل ، تبعه انگلیس هستند ! البته میشه درک کرد که مجرمان و تبهکاران همیشه مدافع هم هستند .
    • سعید GB ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      1 2
      خب چرا ایران سفیر انها را بخاطر دخالت در امور داخلی احضار نمی کند؟ لطفا منتشر کنید
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      4 2
      مرگ بر روباه مکار به شما چه ربطی داره
    • سهیل IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 2
      وقتی ما کم کاری میکنیم و بجای احضار سفیر انگلیس بخاطر حمایت علنی رسانه های لندنی و خط دهی به اشوب طلبان و تحریکشان به اسیب زدن به کشور و مردم ایران انها پیش دستی میکنند تا ما ایرانی ها رو تحقیر کنند
    • سهیل IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 2
      ما هم باید از اشوب ها و اعتراضاتی که در اروپا و لندن در حال اجرا هست حمایت و تحریک کنیم متاسفانه رسانه ای قدرتمندی در اروپا و امریکا نداریم تا همانند رسانه های انگلیسی و امریکای بر روی اذهان مردم جهان تاثیر گذار باشیم (کاش ماهواره داشتیم تا روی ماهواره خودمان اخبار را برای اروپا امریکا ارسال کنیم)
    • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 2
      کشوری که این همه به ما خسارت وارد می کند و تمام رسانه هایش به جنگ با ما آمده اند چرا ما باید با او رابطه سیاسی داشته باشیم ارتباط را قطع کنید
    • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 2
      لعنت به وطن فروش مسیح سوراخ نژاد که با تبلیغات دروغ پشتیبان ال سقوط آمریکاست کور خوندن جانم فدای سپاه