۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:

توسعه نباید منجر به مختل شدن زندگی مردم و تخریب محیط زیست شود

توسعه نباید منجر به مختل شدن زندگی مردم و تخریب محیط زیست شود

ساوه- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تأکید کرد: توسعه‌ای که باعث مختل شدن زندگی مردم و آلودگی محیط زیست و منجر به از بین رفتن منابع طبیعی شود قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد سبزی گفت: هدف از توسعه صنعتی و کشاورزی رفاه حال مردم است، ولی توسعه‌ای که باعث مختل شدن زندگی مردم و آلودگی محیط زیست و منجر به از بین رفتن منابع طبیعی شود قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: نمی‌توان قبول کرد که توسعه یک صنعت نظیر دامداری‌ها و کارخانه‌ها موجب بروز نارضایتی اجتماعی شود. در توسعه صنعتی باید مسائل اجتماعی و مردمی هم لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در ساوه و زرندیه نرخ بیکاری منفی است و ما احتیاجی به ایجاد صنایع و بارگذاری صنایع جدید نداریم، چون نیروی کار وجود ندارد و اگر احتیاج به سرمایه گذاری است نقطه دیگری را انتخاب کنند که نرخ بیکاری در آن بالا و نیروی انسانی جویای کار داشته باشد.

حجت‌الاسلام سبزی ادامه داد: علاوه بر نبود نیروی کار در زرندیه، به دلیل قرار گرفتن آن در دشت ممنوعه بحرانی و کمبود منابع آبی امکان سرمایه گذاری جدید نظیر کارخانه سوم سیمان وجود ندارد و اجازه نخواهیم داد که مردم، معیشت و رفاه زندگی مردم دستمایه بعضی از رانت‌ها و مسائل باشد و امیدواریم شاهد توقف فعالیت چنین صنایعی باشیم که نارضایتی اجتماعی دنبال دارند.

مدتی است تأسیس سومین کارخانه سیمان شهرستان زرندیه در استان مرکزی با نقد مسئولین و نخبگان این شهرستان مواجه شده است.

کد خبر 5650997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha