۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷

رئیس شبکه دامپزشکی پارس‌آباد:

آنفلوانزای پرندگان طیور صنعتی و بومی پارس‌آباد را تهدید می‌کند

آنفلوانزای پرندگان طیور صنعتی و بومی پارس‌آباد را تهدید می‌کند

پارس‌آباد - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: با آغاز فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر آبزی به تالاب‌ها و آب بندها برای زمستان گذرانی ابتلای طیور صنعتی و بومی به آنفلوآنزا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر غائبی عصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان پارس آباد اظهار کرد: با توجه به احتمال آلوده بودن پرندگان مهاجر به ویروس آنفلوانزا امکان بیماری پرندگان موجود در تالاب‌ها و آب بندها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان پارس آباد مشاهده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به انتقال سریع این بیماری در هنگام بروز لازم است دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد به منظور مقابله با این بیماری در آمادگی کامل باشند.

در این جلسه معاون فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا از یک سو تهدید کننده سلامتی و جان همشهریان عزیز می‌باشد و از سوی دیگر مباحث اقتصادی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، افزود: اعضای ستاد باید علاوه بر همکاری و هماهنگی حداکثری با شبکه دامپزشکی شهرستان نسبت به اطلاع رسانی به مراجعین اقدام کنند.

ظهراب‌وند گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که لازم است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه این بیماری علاوه بر آنکه خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی مواجه می‌کند، گفت: منطقه ما در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد که در این راستا باید با اعمال مدیریت یکپارچه، هدایت و حمایت کل عوامل در راستای ریشه کنی بیماری و حذف هرگونه موازی کاری نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

معاون فرماندار پارس آباد از اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور مراتب را در اولین فرصت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 5651562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha