۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مبارزه هدفمند با پدیده قاچاق انجام شود

مبارزه هدفمند با پدیده قاچاق انجام شود

بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: قاچاق پدیده پیچیده‌ای است که نیاز به مبارزه چند وجهی دارد و در زمینه مقابله با آن بایستی مبارزه ترکیبی و هدفمند انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار با فرمانده جدید مرزبانی هرمزگان افزود: نظام حمکرانی کشور یک سیاست واحد برای مبارزه با قاچاق سوخت دنبال کند چراکه این امر علاوه بر چالش‌های اجتماعی به سیستم حمل و نقل منطقه نیز آسیب وارد کرده است.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها برای مبارزه با قاچاق نیازمند به تدبیر بین دستگاهی است و همزمان باید اقتصاد و معیشت مناطق ساحلی از طریق احداث صنایع و کارخانه‌ها و سایر فعالیت‌های اقتصادی ارتقا یابد.

امام جمعه بندرعباس گفت: مقابله با قاچاق ۲ لایه دارد، یک لایه مبارزه با قاچاق، برخورد با قاچاقچی است و یک لایه دیگر مربوط به مسائل اجتماعی است که هر چه ارتباط نیروهای مرزبانی با بدنه اجتماعی مردم تقویت و مشکلات آن‌ها شنیده شود، فرآیند مبارزه با قاچاق بهبود خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سایر ارگان‌های دولتی باید به صورت هدفمند و هوشمند به بحث مبارزه با قاچاق سوخت ورود پیدا کنند تا شاهد جلوگیری از رشد قاچاق سوخت در استان هرمزگان باشیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: توجه به خانواده کارکنان مرزبانی اهمیت ویژه داشته و با توجه به ماهیت شغل نیروهای مرزبانی، توجه به مسائل فرهنگی و نشاط خانواده بسیار مد نظر باشد که در این زمینه سازمان عقیدتی سیاسی باید برنامه‌های مختلفی برای فرزندان کارکنان جهت تقویت بنیه فکری و معنوی آن‌ها تدوین و اجرا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان ابراز داشت: سهم مرزبانی این استان در تقویت نیروهای مرزبانی در حوزه‌های لجستیکی و پیشگیری بایستی افزایش پیدا کند که بخشی از این منابع بهتراست از داخل هرمزگان تامین شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اضافه کرد: رویکرد کشور در توسعه سواحل مکران در دهه آینده، منطقه شرق هرمزگان را یک گام به توسعه نزدیکتر خواهد کرد و لازم است به موازات آن تقویت مباحث اجتماعی و امنیتی نیز در دستور کار مسوولان باشد.

کد خبر 5653308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha