زیباری خطاب به اعراب: چین امنیت به ارمغان نمی آورد

زیباری خطاب به اعراب: چین امنیت به ارمغان نمی آورد

عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در توییتی به موضع گیری درباره گرایش کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به چین پرداخت و اعلام کرد که چین نمی تواند تامین کننده امنیت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشیار زیباری عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در توییتی به موضع گیری درباره گرایش کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به چین پرداخت و اعلام کرد که چین نمی تواند تامین کننده امنیت باشد.

چین امنیت به ارمغان نمی آورد/تجارت و صلح، بدون امنیت میسر نمی‌شود

زیباری در توییت خود آورده است: کشورهای منطقه نباید وارد منازعات بین المللی شوند که بین آمریکا، چین و روسیه وجود دارد.

وی نوشت: رویکرد عربستان سعودی و کشورهای عربی در قبال چین اگرچه در راستای شراکت توسعه ای است، اما در راستای منافع آنها نیست. سیاست خشمگین کردن دیگران نفعی نخواهد داشت.

این عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق می نویسد: چتر امنیتی نسبت به منافع تجاری آنی اهمیت بیشتری دارد. تجارت و صلح، بدون امنیت حاصل نخواهد شد و چین هم تامین کننده امنیت نیست.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور چین چهارشنبه شب (۱۶ آذر) وارد ریاض شد. او در جریان این سفر ضمن شرکت در دو نشست جداگانه با سران عرب و سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نیز با مقامات سعودی همچون ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

در این میان، افزون بر تمرکز بر گسترش مناسبات اقتصادی با امضای بیش از ۳۰ توافقنامه شراکت راهبردی جامع بین چین و عربستان، پرونده‌های دیگری در زمینه تحولات فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و اوکراین مورد بحث قرار گرفت که این دو کشور در بیانیه مشترک خود نیز به آنها اشاره کردند.

کد خبر 5654214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      اگه نمی تونه پس چرا اخیرا کلی قرارداد با چین خودتون به امضاء رسوندید الان چین شده بد چین همیشه با کشورهای عربی منطقه خوب بوده از گذشته تا به امروز !!