۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵

۲۶ آذرماه انجام می شود؛

استقبال از پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در فرودگاه بیرجند

استقبال از پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در فرودگاه بیرجند

بیرجند- معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از پیکر پاک و مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس شنبه شب در فرودگاه بیرجند برگزار می‌شود.

مهدی رحیم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم استقبال از پیکر پاک و مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس شنبه شب، ۲۶ آذر ماه جاری، در فرودگاه بیرجند برگزار می‌شود.

از این شش شهید گمنام پیکر مطهر یک شهید در استانداری، یک شهید در حوزه علمیه، یک شهید در کویر تایر، یک شهید در روستای دهشک قاین، دو شهید در طبس به خاک سپرده می‌شوند.

به گفته وی مراسم وداع با پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) پنجم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه جماران برگزار و در روز ششم دی ماه هم پیکرهای مطهر این شهدای گمنام تشییع خواهند شد.

وی تصریح کرد: شهید گمنامی که در کویر تایر دفن می‌شود متولد ۱۳۶۲ است که در عملیات والفجر دو در منطقه عملیاتی مهران شهید شده که ۳۶ ساله است.

رحیم آبادی ادامه داد: شهید گمنامی که در حوزه علمیه دفن می‌شود متولد ۱۳۶۳، ۳۷ ساله است که در منطقه عملیاتی بدر در شرق دجله به شهادت رسیده است.

به گفته وی شهیدی که قرار است در استانداری دفن شود متولد ۱۳۶۳ است که در منطقه عملیاتی بدر در شرق دجله در ۳۷ سالگی به شهادت رسیده است.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: شهید گمنامی که در روستای دهشک قاین دفن می‌شود، متولد ۱۳۶۷ است که در ۳۴ سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیده است.

مهدی رحیم آبادی گفت: شهید گمنامی که در شهر طبس دفن می‌شود، متولد ۱۳۶۱ است که در ۳۸ سالگی در عملیات رمضان و در شرق بصره شهید شده است

وی تصریح کرد: شهید گمنامی هم که قرار است در روستای محمد آباد طبس دفن شود، متولد ۱۳۶۱ است که در ۳۸ سالگی در عملیات رمضان و در شرق بصره شهید شده است.

به گفته معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکنون پیکر ۱۴۸ شهید گمنام در ۶۲ یادمان استان تدفین شده‌اند که از این تعداد ۴۱ یادمان شهدای گمنام استان تکمیل و ۱۵ یادمان دیگر در حال ساخت و در مورد احداث شش یادمان هنوز هیچ اقدامی نشده است...

کد خبر 5654773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha