۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

معاون‌سازمان‌شهرداری هاودهیاری‌ها:

۹۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند

۹۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند

ری- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری هاو دهیاری‌های کشور گفت: ۹۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری پیش از ظهر شنبه در دومین دوره آموزش «حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری» که در بخشداری کهریزک برگزار شد، طی سخنانی رفع استضعاف و فقر از سراسر کشور و به ویژه در مناطق کم برخوردار را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار «از مردم و برای مردم» رسالت افزایش همکاری مردم در پیشرفت قریب به ۳۷ هزار و ۸۰۰ دهیاری و شورای روستا در کشور شکل گرفته است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: بر همین اساس اکنون ۹۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، از سال ۶۰ و ۶۱ شاهد برابری جمعیت روستاها و برخی شهرها بودیم که این موضوع باعث تبدیل برخی روستاها به شهر شد.

وی گفت: امروز جمعیت روستایی در کشور ما به ۲۳ درصد و جمعیت شهری به ۷۸ درصد رسیده و شاهد گرایش کشور به شهرنشینی هستیم، که این یک تهدید است.

ملانوری با بیان اینکه پیشرفت روستاها می‌تواند، سبب مهاجرت معکوس به روستاها شود، ادامه داد: در نتیجه پیشرفت روستاها عده‌ای از مهاجرت به شهرها پشیمان می‌شوند و با ابزارها و زیرساخت‌های بهتر می‌توانیم، زمینه بازگشت آن‌ها به روستاها را فراهم آوریم. در روستاها امکانات اقتصادی و اجتماعی بی‌شماری چون منابع طبیعی، معادن، کشاورزی، دامداری و حتی گردشگری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تاکید بر حرکت در راستای شکوفایی ظرفیت روستاها گفت: اکنون نهادی که برای رشد روستاها تلاش می‌کند نهاد بزرگی است که با هدف هدایت و مدیریت امور پای کار آمده است.

وی با بیان مطالبه گری جدی دولت سیزدهم در زمینه رشد و توسعه روستاها گفت: با اجرای برنامه‌هایی که زمینه‌ساز تفکر شکوفایی روستاها است می‌توان زمینه سازی رشد اقتصادی و گردشگری را فراهم کرد و آموزش‌های امروز بر پایه ۱۶ هدف برنامه ریزی برای رفع موانع پیشرفت روستاها برپا شده است.

کد خبر 5657439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha