۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴

رئیس کل دادگستری گیلان:

عده ای به بهانه سرمایه گذاری در پی غارت منابع گیلان هستند

عده ای به بهانه سرمایه گذاری در پی غارت منابع گیلان هستند

رشت- رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه توسعه استان باید سازگار با محیط زیست باشد، گفت: نباید اجازه داد عده ای به بهانه سرمایه گذاری، سرمایه های استان را به غارت ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی ظهر شنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه جاده ساحلی چمخاله به لنگرود و وضعیت پارک ساحلی لله رود رودسر اظهار کرد: محیط زیست گیلان یک ثروت ملی است و توسعه استان باید سازگار با طبیعت و محیط زیست باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: حفظ سرمایه‌های استان به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی بر عهده تمام مسئولان است و نباید اجازه داد عده‌ای به بهانه سرمایه گذاری، سرمایه‌های استان را به غارت ببرند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر چگونگی اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح استان گیلان تقویت شود، افزود: نباید به سرمایه گذارانی که به بهانه‌های مختلف در پی غارت منابع استان هستند مجوز کار داده شود.

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر اینکه نگاه مدیران باید در راستای منافع مردم باشد، تصریح کرد: برخی به بهانه سرمایه گذاری اقدام به ساخت ویلاهای مجلل در روستاها کرده و آن را به افراد غیر بومی می‌فروشند که این کار تبعات زیان باری در پی دارد.

وی ادامه داد: افزایش ناهنجاری و جرم و بزه در جامعه، کسب ثروت نامشروع برای متجاوزان به منابع استان، تخریب محیط زیست و تغییر فرهنگ روستاییان از تبعات کار این افراد است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه استیفای حقوق مردم از مسئولین متخلف، از وظایف دستگاه قضائی است بیان کرد: با مدیرانی که کوتاهی، تخلف یا ترک فعل داشته باشند، برخورد قانونی می‌شود.

برخورد با مقصران توقف پروژه جاده چمخاله به لنگرود

سیف الله مسرور معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این جلسه گفت: مقرر شد طی سه ماه در خصوص علت توقف پروژه جاده چمخاله به لنگرود، سرپرستی پارک ساحلی و مجتمع تفریحی لله رود گزارشات کاملی ارسال شود تا در صورت تخلف یا ترک فعل مدیران، مطابق مواضع قانونی با آنان برخورد شود.

کد خبر 5657687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Reza IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      2 0
      بنظر منظورازجاده لنگرود.. به چمخاله... همان کنارگذرچمخاله به رودسره... که سالهابه خواب رفته....
    • نجمه IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      5 2
      پس حالا لطف کنیدبا مسئولان دلسوز گیلان آنها را شناسایی و مجازات کنید .با تشکر
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      13 4
      باید قانونی تصویب شود که فروش زمین دراستان گیلان به افراد غیر بومی اکیدا ممنوع شود گیلان بافروش زمین هایش به غیر بومیان داره ازبین میره دلتان برای گیلان بسوزد ونجاتش دهید
      • یزدانی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
        6 5
        دقیقا درست گفتین
    • ایمان املشی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      خدارو شکر شما اینو فهمیدی .!!! چکار باید کرد دست دزد اجنبی قطع کرد تا رفاه و آرامش برگرده
    • حسین IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      نکنه چراغ سبز استاندار رو داشته باشند؟!
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      دقیقا همین‌طوره. متاسفانه در این سالها مسئولین غیرگیلانی استان گیلان، نقش زیادی رو در تخریب گیلان به اَشکال مختلف داشتند، ظاهرا فقط برای پرکردن جیب خودشون اومده بودن و ذره‌ای برای گیلان دل نسوزوندن
    • سید محسن IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 0
      کاشکی در مورد قطع درختان صنعتی جنگلهای شرق وغرب که روزانه صدها کامیون از طریق جاده سراوان به فومن تحویل شهر صنعتی میشه هم خبری از مسئولین منابع طبیعی و محیط زیست بشنویم واقعاً تاسف باره گیلان داره نابود میشه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      2 2
      چرا به این روز افتاده مملکتمون و دلسوزی هم نیست که نجاتش بده و این وسط مردم بیچاره از گرسنگی زجر میکشن