۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل آغاز به کار کرد

دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل آغاز به کار کرد

اردبیل - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف با مضمون داستان کوتاه دفاع مقدس در اردبیل نیز آغاز به کار کرد.

علی واحد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره ادبی یوسف در دو بخش نوجوانان و بزرگسالان برگزار و شرکت کنندگان باید آثار خود را تا ۲۰ بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف را پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: در بخش بزرگسالان این جشنواره موضوع اصلی داستان ارسالی حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در این بخش نباید آثار ارسالی از چهار هزار کلمه بیشتر باشد، گفت: بخش ویژه داستان با محوریت «وحدت ملی، ایران قوی» پیش بینی شده است.

واحد با بیان اینکه موضوع و مضمون اصلی داستان در این بخش با توجه به «وحدت ملی، ایران قوی» می‌باشد، تصریح کرد: در این بخش نیز حجم آثار ارسالی نباید از چهار هزار کلمه بیشتر باشد.

وی به بخش نوجوانان دوازدهمین جشنواره ادبی یوسف اشاره و اظهار کرد: در بخش نوجوانان این جشنواره نیز موضوع اصلی داستان ارسالی حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام می‌باشد.

وی ادامه داد: باید طبق معیارهای داستان نوجوان و برای این گروه سنی نوشته شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به آمادگی این دبیرخانه برای پذیرش آثار نویسندگان اردبیلی اشاره کرد و گفت: نویسندگان باید آثار خود را به دبیرخانه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف واقع در موزه دفاع مقدس اردبیل تحویل دهند.

واحد اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس ما الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است و رزمندگان اسلام به تأسی از مولای خود امام حسین (ع) سعی کردند تا شهادت عزتمندانه را بر ماندن خفت‌بار ترجیح دهند.

وی بیان کرد: ما در شرایط کنونی به دلیل گستردگی هجمه فرهنگی دشمن با گسست نسل‌ها روبه‌رو هستیم که در پر کردن این خلأ باید نهضت روایت‌گری و جهاد تبیین به شکل گسترده راه بیفتد.

واحد برگزاری جشنواره‌هایی همچون جایزه ادبی یوسف را بهترین راه و مسیر برای آگاهی و آشنایی نسل جدید با آموزه‌های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در پیچیده‌ترین جنگ ادراکی و اعتقادی دشمن قرار گرفته و در این شرایط حساس باید زمینه تبیین حقایق و طرح بسیاری از مسائل فراهم آید.

کد خبر 5659329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha