۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶

تجمع بزرگ فرانسوی‌ها علیه عضویت این کشور در ناتو+ فیلم

تجمع بزرگ فرانسوی‌ها علیه عضویت این کشور در ناتو+ فیلم

مردم فرانسه در اعتراض به عضویت این کشور در ناتو و سیاست‌های ضدروسی دولت کنونی در خیابان‌های پاریس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مردم فرانسه در اعتراض به سیاست‌های این کشور علیه روسیه و عضویت فرانسه در سازمان نظامی ناتو در خیابان‌های پاریس پاریس تجمع کردند.

معترضان پارچه‌نوشته‌هایی مانند «مقاومت»، «استیضاح ماکرون»، و «فرانسه باید از ناتو خارج شود» با خود حمل می‌کردند و علیه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا، دولت ماکرون و سیاست‌های ضدروسی آن شعار می‌دادند.

این تجمع بزرگ با سازماندهی حزب راستگرای «وطن‌پرستان» با رهبری «فلوریان فیلیپات»، معاون سابق حزب «جبهه ملی» ِ مارین لوپن، رقیب جدی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین برگزار شده است.

بانک فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور اروپایی، در بحبوحه ادامه درگیری های نظامی در اوکراین، با دوران سخت و دشواری روبرو است. بنا به اعلام بانک فرانسه، روند رشد اقتصادی در این کشور اروپایی در مسیر شراشیبی قرار گرفته است، موضوعی که بنا به شاخص های مهم اقتصادی این کشور بعید است در کوتاه مدت و آینده نزدیک قابل بازیابی باشد.

کارشناسان بانکی در فرانسه با بررسی چندین شاخص از جمله میزان صادرات فرانسه، نرخ تورم و نرخ بهره در این کشور به این باور رسیده اند که اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۲۳ تنها ۰.۳ درصد رشد خواهد کرد. رقمی که انتظارات قبلی از رشد ۱ درصدی اقتصاد در این کشور را برآورد نمی کند. بنا به پیش بینی کارشناسان بانکی این رشد اندک می تواند به مشکلات دولت در مسیر تامین بودجه دامن بزند.

آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند و اکنون نیز به علت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضدروسیه، شهرهای اروپایی محل تجمع معترضان علیه سیاست دولت‌های غربی در حمایت از اوکراین و ناتو هستند.

کد خبر 5659424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha