۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران اعلام کرد؛

جمع آوری زباله روستایی در مازندران با ۷۵۰ دستگاه ماشین آلات

 جمع آوری زباله روستایی در مازندران با ۷۵۰ دستگاه ماشین آلات

ساری- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: بیش از ۷۵۰ دستگاه ماشین آلات جمع آوری زباله در روستاهای استان فعال است.

علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ترویج فرهنگ گردشگری و مسافرپذیری در روستاهای استان اظهار داشت: در حال حاضر مقصد سفر بسیاری از گردشگران روستاهای استان بوده است.

وی با اشاره به افزایش تولید زباله به طرح‌های جمع زباله از حاشیه جاذبه‌ها و مراکز تفریحی و توریستی گفت: بیش از ۷۰۰ دستگاه دهیاری برای جمع آوری زباله به دهیاری‌های استان تخصیص داده شده است.

وی شمار دهیاری‌های استان را بیش از دو هزار و ۴۰۰ دهیاری اعلام کرد و افزود: متأسفانه شاهد دپو و انباشت زباله در مناطق تفریحی و گردشگری هستیم و لازم است مسافران و هم استانی‌ها همراهی لازم را برای جمع آوری زباله‌ها داشته باشند.

احمدی یادآور شد: دهیاران در داخل بافت روستاها مکلف به جمع آوری زباله‌ها هستند و علاوه براین در خارج از بافت نیز باید به کمک بخشداری‌ها بیایند تا بتوانیم مسئله پسماند را در استان مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را مسئله مهم بیان کرد و گفت: بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند و باید به تفکیک آن توجه شود.

روزانه بیش از سه هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود.

کد خبر 5660342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کریمبراری IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      باتشکرازاستانداری مازندران که بفکرطبیعت هستندمتاسفانه ییلاق الیمستان درشهرآمل مسافران وگردشگران زیادی به این منطقه میایندوهیچ اداره ای ماراکمک نکردتاجایگاهی ازقبیل نمازخانه وسرویس بهداشتی وسوپربزنیم تادرآمدزای برای روستاوآگاهی لازم برای مسافران ایجادکنیم تازبالهاراتوجنگل رهانکنند