۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۷:۵۷

سلیمانی؛

سفیرانی برای حمایت‌های روانی/تیم‌های سحر چه مسئولیت‌هایی دارند؟

 سفیرانی برای حمایت‌های روانی/تیم‌های سحر چه مسئولیت‌هایی دارند؟

تیم‌های سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر ۶ استان در بوشهر پس از کارگاه آموزشی، تمرین کاربردی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی با نام «سحر» شناخته می‌شوند و تیم‌های ۶ استان منطقه ۵ هلال احمر پس از شرکت در کارگاه آموزشی در بوشهر، در ساحل تمرین آمادگی را با حضور دانش‌آموزان چند مدرسه ابتدایی برگزار کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: به‌دلیل بحران‌خیز بودن کشور ایران در بلایای طبیعی و غیرطبیعی، هلال‌احمر باید در زمینه‌های گوناگون در کنار مردم باشد که یکی از این بخش‌ها، امداد روانی و آرامش‌بخشی به مردم حادثه‌دیده است.

یعقوب سلیمانی با اشاره به این‌که این کار مهم نیاز به آموزش دارد، افزود: آخرین دوره مربیان و فرماندهان تیم‌های سحر منطقه ۵ امروز در بوشهر آموزش‌های به‌روزی را دیدند و تا امروز نزدیک به ۶۰۰ نفر در اردوهای منطقه‌ای در کشور این آموزش‌ها را دیده‌اند.

وی اضافه کرد: این ۶۰۰ مربی و فرمانده در استان‌های خود به ۵ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش خواهند داد تا در هنگام بحران در کنار تغذیه و اسکان، با حضور میدانی برای کاهش دردها و آرامش‌بخشی به آسیب‌دیدگان از حوادث مانند زلزله و سیل، کار روانی انجام دهند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: با توافقی که با وزارت آموزش و پرورش خواهیم داشت برنامه داریم تا در هر خانه یک امدادگر داشته باشیم.

وی همچنین گفت: هشتمین خانه هلال حوزه‌های علمیه کشور نیز در حوزه علمیه بوشهر راه‌اندازی شد که کار آن آموزش کارآمدی و توانمندسازی در هنگام بحران است.

سلیمانی یکی از اهداف هلال‌احمر را حفظ و انسجام جامعه آموزش‌دیده این جمعیت دانست و گفت: برای نگه‌داشت و بهره جستن مناسب از این افراد باید برنامه‌ریزی عمیقی شود که استان بوشهر در این زمینه از جمعیت‌های موفق کشور است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هم گفت: فرماندهان تیم‌های سحر که در دوره‌های منطقه‌ای آموزش دیده‌اند باید تا آخر امسال در هر شهرستان کشور یک تیم سحر را آماده کنند.

محمد گلفشان افزود: تیم‌ها باید از افراد همان شهرستان باشند تا با آشنایی که از فرهنگ و آداب آن منطقه دارند در هنگام بحران به محل وقوع حادثه فرستاده شوند و کارساز باشند.

وی خبر داد که سال ۱۴۰۲ مسابقه المپیاد برای تیم‌های سحر را برگزار خواهیم کرد تا نشان دهد کدام تیم‌ها به عملکرد خود توجه جدی دارند.

گلفشان گفت: تیم‌های سحر در متروپل، زلزله هرمزگان و آذربایجان غربی پاسخ خوبی دادند و امیدواریم این حمایت‌های روانی در هنگام بحران در هر نقطه احتمالی به‌خوبی انجام شود.

کد خبر 5661193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha