۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۸:۴۶

مدیرکل مدیریت بحران ایلام خبر داد؛

آمادگی مدیریت بحران ایلام طی ۳ روز آینده به دلیل شرایط جوی

آمادگی مدیریت بحران ایلام طی ۳ روز آینده به دلیل شرایط جوی

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران ایلام از آمادگی مدیریت بحران ایلام طی ۳ روز آینده به دلیل شرایط جوی خبر داد.

مجید بگلریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه ناپایدار بارشی از اواخر روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه روز اواخر روز شنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمال رگبار و تگرگ و ارتفاعات احتمال بارش برف و مه گرفتگی در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در روز جمعه و شنبه شدت بیشتری خواهد داشت و با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می‌گردد، افزود: این شرایط جوی همچنین موجب کاهش دمای هوا در زمان عبور این سامانه در استان خواهد شد.

بگلریان بیان کرد: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسایل نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع و احتمال لغو پروازها به دلیل باد شدید به سازه‌ها و احتمال تگرگ نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام نسبت به پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه و احتیاط در رانندگی صعود به ارتفاعات و …هشدار داد.

بگلریان افزود: با توجه به سرد شدن هوا شهروندان و بخصوص دستگاه‌های اداری در خصوص مصرف حامل‌های انرژی برنامه ریزی لازم و رعایت الگوی مصرف توجه نمایند

مدیرکل بحران ایلام گفت: تمامی نیروهای دستگاه‌های امدادی و خدماتی و همچنین تجهیزات و ادوات مورد نیاز در آمادگی کامل هستند.

کد خبر 5661237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha