۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

سرپرست دامپزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

برنامه واکسیناسیون دام در خراسان جنوبی/چهار نوبت واکسینه دام‌ها

برنامه واکسیناسیون دام در خراسان جنوبی/چهار نوبت واکسینه دام‌ها

بیرجند- سرپرست دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام وجود دارد، گفت: هر دام چهار نوبت در سال واکسینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی بخشی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی سه وظیفه کاهش بیماری‌های دامی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر تولید فرآورده‌های خام دامی است.

سرپرست دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در همه کشتارگاه‌های خراسان جنوبی نظارت‌های شرعی و بهداشتی صورت می‌گیرد، گفت: نهایت تلاش ما بر این است که غذایی پاک، طاهر و … بر سفره مردم گذاشته شود.

بخشی بیان کرد: در خراسان جنوبی یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام وجود دارد

وی با اشاره به اینکه در سال باید به هر دام چهار نوبت واکسن بزنیم، گفت: همکاران ما این برنامه واکسیناسیون را با سختی و با گذر از مناطق صعب‌العبور روستایی و کوهستانی انجام می‌دهند.

سرپرست دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: این برنامه واکسیناسیون چه برای دام در گله و در روستا و چه برای دام در دامداری‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

بخشی با اشاره به اینکه دامپزشکی خراسان‌جنوبی تنها ۱۶۳ نفر پرسنل دارد، یادآور شد: ۷۰ نفر از همکاران ما برای انجام وظیفه واکسیناسیون دام و پیشگیری از بیماری‌ها گاه به مناطقی مراجعه می‌کنند که شاید بسیاری از اداره‌ها به آن مناطق گذر نکرده باشند.

کد خبر 5661288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha