۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

شهردار منطقه ۸ تهران خبر داد

لایروبی ۸۹ هزار متر طول از انهار و مسیل‌ها در فصل پاییز

لایروبی ۸۹ هزار متر طول از انهار و مسیل‌ها در فصل پاییز

شهردار منطقه ۸ تهران از لایروبی ۸۹ هزار متر از انهار و مسیل‌ها و حوضچه‌های آبگیر در محلات سیزده‌گانه و شناسایی ۱۷ نقطه آبگیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی از لایروبی ۸۹ هزار متر از انهار و مسیل‌ها و حوضچه‌های آبگیر در محلات سیزده‌گانه و شناسایی ۱۷ نقطه آبگیر خبر داد و گفت: از آغاز سال و بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی کانال‌های اصلی و مسیل‌ها که در زمان بارش باران می‌توانستند خطرآفرین باشند، لایروبی شدند و مشکلات بحرانی آن‌ها برطرف شد.

شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به استقرار کلیه نیروها در زمان بارش و بازدید مستمر از مسیل‌های این منطقه گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در حال حاضر در سطح معابر و مسیل‌ها مشکل خاصی نداریم و علاوه بر مسیل‌ها، منطقه ۸ تهران داری ۱۷ نقطه حساس است که در زمان بارش نزولات آسمانی، عوامل انسانی خدمات شهری در این نقاط مستقر می‌شوند.

وی به این ۱۷ نقطه که در خیابان‌های پروین، دماوند تقاطع افشاری، آیت تقاطع دلسیم هاشمی، هفت حوض شهر کتاب و… قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و گفت: با توجه به بافت‌شهری و تراکم منطقه‌ای، در زمان وقوع بارندگی‌ها در معابر ناحیه یک کمترین و در ناحیه سه بیشترین میزان آبگرفتگی را شاهد هستیم.

آماده سازی ۱۰ هزار کیسه شن و تجهیز و بازدید از ماشین‌آلات از جمله خاور، بابکت و… از دیگر اقداماتی بود که تنهایی در آمادگی شش ماه دوم سال به آن‌ها اشاره کرد و افزود: آمار گزارش‌های مردمی در موضوع آبگرفتگی در اولین بارندگی پایتخت تعداد ۲۸ مورد بوده است.

شهردار منطقه ۸ تهران در ادامه به اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش‌ها در پایتخت اشاره کرد و گفت: در صورت بارندگی شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود مبنی بر هرگونه آبگرفتگی را، به سامانه ۱۳۷ ارسال کنند.

کد خبر 5661412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha