۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

در رده سنی ۱۱ تا ۱۹ سال؛

پویش هیس‌طوری با طعم یلدا برگزار می‌شود

پویش هیس‌طوری با طعم یلدا برگزار می‌شود

پویش هیس‌طوری برای نوجوانان حول مطالعه و کنش گری پیرامون ۱۵ جلد کتاب سرگذشت استعمار فراخوان شده که برای شب یلدا ماجراجویی‌های جالبی را برای کتابخوانان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش هیس‌طوری ویژه نوجوان در رده سنی ۱۱ تا ۱۹ ساله برگزار می‌شود تا از این فرصت برای کسب آگاهی و انس با کتاب بهره مند شوند. به‌این‌ترتیب نوجوان برای شرکت در قرعه‌کشی یلدایی می‌توانند ضمن تکمیل پروفایل، دعوت پنج دوست به جمع کتابخوانی و خرید ۱۰ کتاب از برنده جوایز این پویش باشند.

کتاب خوانان نوجوان می‌توانند تا جمعه، دوم دی، ساعت ۲۴ در این پویش یلدایی شرکت کنند. شنبه سوم دی ماه نتایج قرعه‌کشی اعلام و اسامی برندگان منتشر می‌شود. پویش هیس طوری تنها ویژه یلدا نیست بلکه نوجوانان می‌توانند با مراجعه به سامانه Hisstori.ir از نحوه شرکت در این پویش آگاه شوند.

پویش طوری الهام گرفته از تاریخ استعمارگران است، هیستوری در انگلیسی به معنای تاریخ است و به فارسی ترکیب دو واژه هیس و طوری است که اشاره به سرکوبی دارد که استعمارگران در ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال گذشته نسبت به گذشته خودشان روا داشتند و اجازه نمی‌دهند که کسی در مورد این بخش از این هویت آنها و ماجرای شکل گیری و قدرت یافتنشان حرف بزند.

همچنین یکی از اهداف اصلی این پویش آشنایی نسل جدید با انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و جبهه ضد امپرالیسم است به همین خاطر شعار «هیس طوریتو پاک کن انتخاب شده است» برای این پویش انتخاب شده است.

فضای این پویش از مجموعه ۱۵ جلدی کتاب به نویسندگی مهدی میرکیایی از انتشارات سوره مهر به قلم ساده و روان و توصیف گر روایت روانی از تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیراست. در این کتاب‌ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در جهان در تمام مقاطع جهان رقم زده، پرداخته شده است.

در این پویش نوجوان بعد از اینکه کتاب را خرید و مطالعه کردند می‌توانند در آزمون شرکت کند همچنین در مرحله بعد نوجوان می‌تواند از بین چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس نوشت، نقاشی کمیک و تصویر سازی و یا ارائه نظر کارشناسی، برداشت خود از این کتاب‌ها در قالب هنری به نمایش بگذارد و از این طریق با یکدیگر رقابت کنند.

برای جلب مشارکت نوجوانان و تشویق آنان به کتابخوانی‌نیز جوایزی از جمله لپ تاپ، گوشی و هندزفری و … در نظر گرفته شده است، ۵۰ نفر اول از نظر امتیازی بدون قرعه کشی از ۴۰ تا ۵ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

از نفر ۵۱ به بعد نیز تا سقف ۵ میلیارد تومان جایزه در نظر گرفته شده است همچنین نوجوان می‌تواند سکه‌های را که در این پویش جمع آوری کرده اند را در باشگاه هیس طوری خرج کرده و یا در قالب کد تخفیف‌هایی که تعبیه شده در مراکز فرهنگی ورزشی و سرگرمی مانند استخر و کتابخانه و اتاق فرار و فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

پویش هیس‌طوری توسط آموزش و پرورش با مشارکت حوزه هنری، سازمان دانش آموزی و تشکل‌های فعال در حوزه دانش‌آموزی کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 5661754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha