۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷

خشم آمریکا از تسلیم نشدن سازمان ملل در پرونده پهپادهای ایرانی

خشم آمریکا از تسلیم نشدن سازمان ملل در پرونده پهپادهای ایرانی

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا و متحدان غربی آن از تسلیم نشدن سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه خشمگین و سرخورده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا در حالی که ارسال تسلیحات به اوکراین را تشدید می‌کند، از شکست سازمان ملل در زمینه تحقیق درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین ناراحت است.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پولیانسکی» که با شبکه تلویزیونی RT مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: غربی‌ها از اینکه دبیرخانه سازمان ملل در زمینه تحقیق درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین به سمتی که آنها می‌خواستند نرفت، ناراحت هستند.‌

وی افزود: در حالی که آمریکا ارسال تسلیحات به اوکراین را تشدید می‌کند، معاون نماینده این کشور در سازمان ملل از «شکست» این سازمان برای تحقیق درباره ادعای ارسال محموله پهپادهای ایرانی به روسیه ابراز خشم می‌کند. این در حالی است که آمریکا همیشه می‌گوید که دبیر کل سازمان ملل متحد اساساً تسلیم تهدیدهای روسیه شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: ما موضع خود را به طور قانع کننده‌ای بیان کرده‌ایم تا دبیرخانه سازمان ملل از انجام آنچه غرب از آن می‌خواهد، خودداری کند. غرب به آسانی روش‌هایی را که از آن برای باج خواهی و به دست آوردن نتایج مورد نظر خود درباره کشورهای عضو سازمان ملل استفاده می‌کند، تغییر می‌دهد ولی روسیه از چنین روش‌هایی استفاده نمی‌کند.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: برای هر گونه تحقیقاتی باید از کل کشورهای سازمان ملل کسب اجازه شود نه فقط چند کشور و شورای امنیت نیز این را می‌داند.

این مقام ارشد روس در پایان ضمن رد ادعاها درباره کمک پهپادی ایران به روسیه گفت: ما صنایع نظامی خود را داریم که می‌تواند هر آنچه را که نیاز داریم در اختیار ما قرار دهد و تا کنون دلایل منطقی برای استفاده از پهپادهای ایرانی پیدا نشده است.

کد خبر 5661763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد کامران IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      در رابطه با عصبانیت بایدن : آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.(فکر کنم از فرمایشات امام راحل باشد.)