کره شمالی ادعای ارسال سلاح به روسیه را رد کرد

کره شمالی ادعای ارسال سلاح به روسیه را رد کرد

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد ادعاهای ژاپن در خصوص ارسال سلاح از پیونگ یانگ به مسکو پوچ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کره شمالی ادعاهای مربوط به تامین تسلیحاتی روسیه را رد کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز جمعه با استناد به بیانیه وزارت خارجه کره شمالی گزارش داد که کره شمالی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات نظامی به روسیه را رد کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: گزارش های کذب رسانه های ژاپنی مبنی بر اینکه کره شمالی به روسیه مهمات ارائه کرده است، به اندازه ای پوچ است که ارزش هیچ گونه اظهار نظر یا تفسیری را ندارد.

در این راستا «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی ادعای عنوان کرد که کره شمالی به شرکت نظامی واگنر روسیه تسلیحات نظامی ارسال کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ارسال محموله جدید است. با این حال «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری تاکید کرد که این سازمان هیچ اطلاعاتی مبنی بر ارسال تسلیحات نظامی از کره شمالی به روسیه در اختیار ندارد.

ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا و ژاپن در حالیست که روسیه از ابتدای درگیری نظامی با اوکراین بارها تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور برای عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین نیازی به خرید تسلیحات از خارج از کشور ندارند، زیرا صنایع دفاعی این کشور به خوبی به وظایف خود در این باره عمل می کنند.

کد خبر 5662823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha