۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد؛

آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان در بالاترین سطح

آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان در بالاترین سطح

اردبیل - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان در مواقع بحرانی در استان اردبیل در شرایط مطلوب و بالاترین سطح قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان شامگاه دوشنبه در نشست اعضای شورای مدیریت بحران اردبیل اظهار کرد: همزمان با پنجم دی ماه سالروز زلزله مهیب و مخرب بم در استان کرمان و روز کاهش بلایای طبیعی برنامه‌های مختلفی با هدف سنجش آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان در اردبیل برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری مانور ساعت صفر با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و فراخوان نیروهای امدادی آمادگی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت که در بسیاری از این حوزه‌ها این آمادگی مطلوب و شایسته است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به فصل سرما و احتمال کاهش فشار گاز در زمستان و ضرورت تأمین سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها و برخی مجموعه‌های خدمات رسان سعی کردیم تا آمادگی لازم در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد که حضور دستگاه‌های خدمات رسان مناسب بوده است.

میرجعفریان ادامه داد: با فراخوان نیروهای امدادی برای مدیریت زلزله فرضی مراحل مختلف حضور این نیروها مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت که این نیروها با شرایط منظم و آمادگی کامل در مقابله با حوادث سعی کردند تا به حادثه دیدگان احتمالی امدادرسانی کنند.

وی رویکرد برنامه‌های ابلاغی را انسجام بخشی به مدیریت بحران و آگاهسازی مردم برای کاهش تلفات حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و افزود: در بخش‌های مختلف سعی کردیم تا توان نیروها را با آموزش و ارائه امکانات و تجهیزات مناسب بالا ببریم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: هلال احمر با تجهیز و تأمین کالاهای مورد نیاز در انبارهای شهرهای مختلف استان سعی کرد تا توان خود را مورد ارزیابی قرار دهد که در اردبیل نیز در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع انبارهای امدادی مملو از اقلام ضروری برای اسکان و تجهیزات فنی و امدادی است.

میرجعفریان گفت: در این انبارها علاوه بر چادر و موادغذایی سعی شده تا تجهیزات ایمنی نیز تدارک دیده شود تا در مواقع ضروری و بروز حوادث امکان استفاده از آنها فراهم آید.

وی استان اردبیل را از استان‌های حادثه خیز کشور عنوان و اظهار کرد: برای کاهش بلایای طبیعی و دغدغه‌ها و نگرانی‌های ناشی از حوادث ناگوار سعی ما بر این است تا همیشه نیروهای امدادی، خدماتی و … را در شرایط آمادگی ۱۰۰ درصد حفظ کرده و نگهداریم.

کد خبر 5666121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha