۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳

از مجالس ‌روضه و تعزیه تا تشییع شهدا؛

استان بوشهر در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا و ماتم شد

استان بوشهر در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا و ماتم شد

بوشهر- مردم استان بوشهر در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با برپایی محافل عزاداری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی به سوگ نشستند.

مسئول ستاد فاطمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه عزاداری سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در استان بوشهر برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

حسین کارگر با اشاره به برپایی مجالس و محافل عزا در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز شاهد برگزاری مراسم عزاداری دسته‌های سینه زنی و دمام و زنجیر زنی در سطح استان هستیم.

وی از برگزاری مراسم حرکت دسته‌جات عزاداری در نقاط مختلف استان اضافه کرد: در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) این مراسم در ساعت ۱۰ صبح از بسیج مرکزی تا مصلای جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

مسئول ستاد فاطمیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه فدکیه بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به صفحه بنیاد غدیر استان مراجعه کرده و در این مسابقه شرکت کنند که ۱۰۰ نفر از برگزیدگان تجلیل خواهند شد.

در استان بوشهر، اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری بر پا کردند و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سه شهید گمنام در بوشهر تشییع می‌شوند.

این مراسم ساعت ۱۰ از بسیج مرکزی تا مصلا برگزار می‌شود.

این شهیدان ۱۸، ۲۳ و ۲۶ ساله هستند و در عملیات‌های خیبر و کربلای ۵ به شهادت رسیده‌اند.

پیکر این شهدا در روستای بندرگاه بوشهر، روستای درازی شهرستان دشتی و بندر عامری شهرستان تنگستان خاکسپاری خواهد شد.

کد خبر 5666244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha