۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

فرماندار کرج خبر داد؛

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی گازرسانی روستاهای باقی‌مانده بخش آسارا

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی گازرسانی روستاهای باقی‌مانده بخش آسارا

کرج- فرماندار کرج از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد پروژه گاز رسانی به روستاهای باقی مانده در بخش آسارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور قاسم‌پور ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی تمامی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران به ویژه در زمینه زلزله امری لازم و حیاتی به شمار می‌رود. و باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: استمرار آموزش‌های مقابله و پیشگیری از بحران هم نقش مهمی در این راستا دارد و باید جدی‌تر گرفته شود، در این راستا آموزش مستمر در طول سال به ویژه در حوزه مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید استمرار بخشیده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

فرماندار کرج تصریح کرد: در آستانه زمستان و نزولات آسمانی دستگاه‌های خدماتی ماشین‌آلات خود را به‌روز کنند و در آماده‌باش کامل باشند تا در صورت وقوع مشکل غافلگیر نشویم.

جلوگیری وقوع سیلاب‌های فصلی از ارتفاعات شمالی کرج

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حوزه آبخیزداری در ارتفاعات شمال استان البرز خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات پیش‌بینی شده در روستاها به ویژه در روستاهای بخش آسارا با اقدامات پیشگیرانه در حوزه آبخیزداری و لایروبی انهار تقویت شود تا مانند گذشته دچار مشکلاتی مانند بروز سیل نشویم.

قاسم‌پور گفت: آبخیزداری در ارتفاعات از سرریز شدن بارش‌ها به مرکزیت شهر و وقوع سیلاب‌های شهری جلوگیری به عمل می‌آورد و مانع بروز سیلاب خواهد شد.

لزوم آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی در مبادی ورودی و خروجی شهرها

معاون استاندار البرز اظهار کرد: لایروبی در کرج و شهرهای اقماری شهرستان، نقاطی مانند بهشت سکینه، نهر دلمبر و انتهای مسیر اتوبان همت و آمادگی کامل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی در سه ماه پایانی سال و بارش‌های فصلی این ایام امری ضروری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پروژه گاز رسانی بخش آسارا نیز گفت: این طرح بزرگ با موانع و مشکلاتی در عملیات اجرایی مواجه بود که با توجه به اینکه خواسته مردم بود و استاندار نیز به جد پیگیر تحقق این مهم هستند تا این پروژه زودتر به اتمام برسد؛ مرحله نهایی خود را طی می‌کند.

قاسم با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد پروژه گاز رسانی به روستاهای باقی مانده در بخش آسارا گفت: از دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهیم که تا چند ماه باقی مانده به پایان این طرح بزرگ همکاری لازم را با شرکت گاز داشته باشند و طبق حرایم پیش بینی شده با هماهنگی دستگاه‌ها عملیات عمرانی انجام شود.

وی با اشاره به مدیریت آلودگی هوا گفت: ضمن توجه به اجرای طرح معاینه مستمر فنی خودروها، دستگاه‌های اجرایی با هوشمند سازی تأسیسات خود نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا دارند.

فرماندار کرج با قدردانی از شرکت برق در ارائه خدمات و پیشگیری از خاموشی‌ها افزود: اقدامات شاخه زنی درختان برای پیشگیری از قطعی برق به زمان‌های مناسبی از سال موکول شود.

اختصاص زمین ورزش بانوان در روستاهای مورود و لانیز بخش آسارا

وی گفت: یکی از نیازهای روستایی در بخش آسارا، به ویژه ۲ روستای روستای مورود و لانیز توسعه زیرساخت‌های ورزشی است از این رو اختصاص زمین برای فعالیت ورزشی بانوان در این روستاها فراهم شود.

قاسم‌پور امکانات و تجهیزات دستگاه‌های خدمات‌رسان را مورد ارزیابی قرار داد و بر لزوم پیگیری کمبودها و کاستی‌های موجود تاکید کرد.

در پایان این جلسه توسط اداره مدیریت بحران شهرستان کرج مانور صفر آمادگی دستگاه‌ها در برابر زلزله برگزار شد.

کد خبر 5667304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha