۸ دی ۱۴۰۱، ۸:۰۱

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

۱۴ نوع مخاطرات دارای اولویت در گلستان شناسایی شده است

۱۴ نوع مخاطرات دارای اولویت در گلستان شناسایی شده است

گرگان- سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: اکنون ۱۴ نوع مخاطرات دارای اولویت در گلستان شناسایی شده و باید بر مبنای این مخاطرات، حوزه بحران را انتخاب و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبان شتایی، شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در تعیین حوزه بحرانی آبخیز در استان نیازمند دریافت نقشه حوزه‌های آبخیز استان، جانمایی وضعیت مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری بر روی نقشه از محل اعتبارات استانی، تعیین حوزه‌های بحرانی و اولویت‌های پیشگیری و مدیریت بحران‌های طبیعی، تعیین شاخص‌های سلامت حوزه آبخیزداری و تبیین اهداف راهبردی کلان و پروژه‌های اجرایی جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت حوزه آبریز استان هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: اکنون ۱۴ نوع مخاطرات دارای اولویت در استان گلستان شناسایی شده و باید بر مبنای این مخاطرات، حوزه بحران را انتخاب و برنامه‌ریزی متناسب با آن انجام شود.

وی بر ضرب‌العجل مدیریت آبخیز استان تأکید و بیان کرد: نیاز است تا براساس نتایج حاصل شده از عملیات علمی بر روی لایه‌های مخاطراتی استان و همچنین بهره‌گیری از دانش علمی و جمعی کارشناسان و متخصصان این حوزه در زمینه لایه‌های مخاطراتی که تاکنون مورد عملیات علمی قرار نگرفته است، در حوزه مدیریت آبخیز استان اقدامات موثری انجام شود.

شتایی در حوزه مدیریت جامع، بر انسجام بخشی دولت و مشارکت مردمی تاکید کرد و گفت: در بحث بهره‌برداری از منابع طبیعی باید به نقش جوامع محلی و زیست بوم توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 5667725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha