۸ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کمبود داروها در آذربایجان شرقی به مقدار قابل‌توجهی کاهش‌یافته است

کمبود داروها در آذربایجان شرقی به مقدار قابل‌توجهی کاهش‌یافته است

تبریز- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی هفته‌های اخیر کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به مقدار قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

مسلم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۳ آذر ماه به مدت دو هفته برنامه‌ی نظارتی مشترکی با اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان برگزار کردیم که به درخواست آنها بود چراکه ما روزانه از واحدها بازدید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این باره زمانی دو هفته‌ای ۱۵۰ داروخانه در سطح استان و سه شرکت داروسازی اصلی مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند که شرکت‌های داروسازی با ظرفیت کامل و ۲۴ ساعته تولید انواع داروها را دارند و عملکرد شرکت‌ها مناسب است که طی هفته‌های اخیر کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به مقدار قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۴۳ واحد داروخانه و تولید تجهیزات پزشکی استان مورد بازدید قرار گرفتند که برای دو مورد پرونده قضائی و ۴۱ مورد اخطاریه کتبی صادر شد و اکنون ۹۰ شرکت تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان فعال هستند.

نجفی در پایان تاکید کرد: از ۱۵۰ داروخانه بازدید شده چهار مورد تخلفات داشتند البته نظارت ما منوط به بازدید دو هفته‌ای نیست و از ۸۲۰ داروخانه استان بازدید مستمری داریم و چنانچه شهروندان شکایت و پیشنهادی در این زمینه داشته باشند، با ۱۹۰ تماس بگیرند تا بررسی کنیم.

کد خبر 5667759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha