۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

حجت‌الاسلام سعیدی:

فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ایران بود

فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ایران بود

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ تمام عیار بود، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال بازگرداندن ایران به دامن غرب بودند، اما شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی که در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: طی گزارشی که اوایل امسال سنتکام به پنتاگون ارائه کرده بود، کارشناسان آمریکایی معتقد شدند ایران از دسترس آمریکا در حال خارج شدن است و چنانچه آمریکا اقدام سریعی انجام ندهد، دیگر بازگرداندن ایران به دامن غرب غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: گزارشات دیگری هم از داخل ایران به دست آنها رسیده بود که بر اساس آن معتقد بودند مردم ایران آماده یک تحول بزرگ هستند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه تصریح کرد: آنان به این نتیجه رسیده بودند که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرتمند نیرومند جهانی است و به عنوان مدل جدیدی از حکمرانی، حکمرانی‌های موجود در جهان و به خصوص کشورهای غرب را به چالش کشیده است.

سعیدی با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه بین المللی با سه چالش بزرگ مواجه است، تاکید کرد: اولین مورد چالش نظامی آنان با روسیه است. مسئله بعدی چالش فناوری و اقتصادی آمریکا با چین است و سومین چالش آنان هم در عرصه تمدنی با کشورهایی است که لیبرال دموکراسی را دچار مشکل کرده اند که ایران در رأس این کشورهاست. در نتیجه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده و به طمع افتاده اند تا ایران را به سمت کشورهای غربی بکشانند و یک طرح همه جانبه سراسری را برای کشور ما طراحی کردند.

وی با تشریح اینکه چرا می‌گویند ایران از دسترسی آمریکا در حال خارج شدن است، گفت: ایران به دلیل داشتن سه مؤلفه قدرت عملاً از دامن غرب جدا شده و آنها از بازگرداندن ایران به دامن غرب ناامید هستند. این مولفه‌ها قدرت دفاعی ایران به ویژه در بخش موشکی و پهپادی، قدرت هسته‌ای صلح آمیز ایران با ظرفیت تولید ۶۰ درصد غنی سازی اورانیوم و قدرت منطقه‌ای و حضور معنوی ایران در منطقه غرب آسیا است که این موارد برای کشور ما مصونیت لازم را برای مقابله با غربی‌ها به وجود آورده است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا اظهار داشت: ایران امروز خطری جدی برای رژیم صهیونیستی است و دامنه نفوذ کشور ما فراتر از جغرافیای ایران از باب المندب و مدیترانه تا مراکش گسترده شده است.

وی تاکید کرد: فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ ترکیبی تمام عیار بود. آمریکایی‌ها به دنبال بازگرداندن ایران به دامن غرب بودند، اما شکست سختی خوردند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: در دهه اول انقلاب شاهد جنگ، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و نیز شاهد فتنه ۹۸ بودیم اما دشمن برای فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ ترکیبی بسیار پیچیده را رقم زد تا کشور را به زانو درآورد. می‌توان گفت این جنگ سخت‌ترین نوع جنگیدن است. یعنی از دورانی که شمشیر و سپر و نیزه ساخته شد تا ساخت موشک و پهپاد و لیزر، باز هم این جنگ ترکیبی پیچیده از همه انواع جنگ‌ها دشوارتر بود زیرا هم جنگ شناختی، هم نظامی، هم اقتصادی و سایبری، هم اطلاعاتی و امنیتی و هم جنگ فرهنگی و دیپلماتیک بود. همه این را برای بی ثبات کردن ایران، نفوذ در ادراک سیاسیون و نیز تصرف در ادراک ذهنی مردم، ایجاد تردید در صداقت، حقانیت و مشروعیت نظام بوده است.

سعیدی افزود: امروز ملت ایران اثبات کرده است که سرآمد همه ملت‌های جهان است. کاری که ملت ما کرد یک پیروزی و موفقیت بزرگ بود چرا که قوم‌های حضرت نوح، حضرت موسی و حتی مسلمانان صدر اسلام نیز نتوانسته بودند چنین آزمایش سنگینی را با موفقیت سپری کنند اما ملت ایران علیرغم آنکه در بیش از چهار دهه گذشته سختی‌ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته بود، توانست سخت‌ترین جنگ ترکیبی را با پیروزی پشت سر بگذارد. در حالی که دشمنان همه قوای خود را به میدان آوردند تا نقشه شوم خود را به سرانجام برسانند.

وی اظهار داشت: در تمام طول فتنه ۱۴۰۱ من ندیدم حتی یکی از نیروهای نظامی و انتظامی اعلام خستگی کند و همه آنها با تمام وجود برای حفظ امنیت کشور تلاش کردند. آنها نگذاشتند سناریوی کشته سازی دشمنان در این ایام به نتیجه برسد.

سعیدی افزود: امروز اراده ملت ایران در برابر کفر، شرک و الحاد قرار گرفته است. آنان به معنای واقعی در جنگ احزاب حضور داشتند یعنی ملت ایران به تنهایی در برابر داعش، وهابیت، کومله، دموکرات، منافقین و بقیه کشورهای متخاصم از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به آنکه ملت ایران در برابر غرب سه راه دارد، تأکید کرد: مسیر حرکت ملت ما در برابر آمریکایی‌ها در سه راه ممکن است. راه اول آنکه با آمریکا وارد جنگ شویم که این موضوع برای کشور به صلاح نیست، هر چند آمریکایی‌ها هم اراده و شرایط لازم را برای جنگ با ایران ندارند. البته فقط بلوف می‌زنند اما خود می‌دانند امکان جنگ و مبارزه با ملت ایران را ندارند. ضمن آنکه شرایط منطقه‌ای هم این اجازه را به آنها نمی‌دهد و از همه مهمتر اینکه توان نظامی، امنیتی و نفوذ منطقه‌ای ما، چالشی بزرگ برای آنهاست.

وی با تشریح راه دوم اظهار داشت: تسلیم شدن و عقب نشینی می‌تواند مسیر دوم حرکت ملت ایران باشد اما این به معنای عقب نشینی از همه دستاوردهای انقلاب در تمام این سال‌هایی است که به دست آورده ایم، که قطعاً ملت حاضر به پذیرش این عقب نشینی و تسلیم نیست. اما راه سومی وجود دارد و آن مقاومت فعال است یعنی مقاومت تا پیروزی چرا که ملت ما دارای یک رسالت و مسئولیت بزرگ است تا برای تشکیل حکومت جهانی توحیدی تلاش‌های لازم را انجام دهد.

سعیدی در پایان اعلام کرد: بزرگترین معجزه انقلاب اسلامی در پیوند زدن قرآن، عترت و مردم است، موضوعی که پیروزی‌های کشور ما را فراهم کرده است و قطعاً با حرکت در مسیر ولایت فقیه، ملت ما شکست نخواهد خورد.

کد خبر 5668135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha