تاکید مفتی اعظم عمان بر لزوم تحریم رژیم صهیونیستی

تاکید مفتی اعظم عمان بر لزوم تحریم رژیم صهیونیستی

مفتی اعظم عمان قاطعانه از طرح توسعه تحریم ‎ها علیه رژیم صهیونیستی که در مجلس این کشور تصویب شد، اعلام پشتیبانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطینی سما، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی اعظم عمان امروز شنبه در توئیتی، از طرح توسعه تحریم‎ها علیه رژیم صهیونیستی که اخیرا در مجلس عمان به تصویب رسید، اعلام پشتیبانی کرد.

وی در توئیتر نوشت: «ما قویاً از پروژه تشدید تحریم رژیم صهیونیستی، که شامل تحریم کامل در تجارت و دیگر بخش ها می شود، به دلیل تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی آنها نسبت به حقوق مردم مظلوم فلسطین، حمایت می کنیم. این بخشی از اصل برادری واجب و الزامی میان مسلمانان است.»

گفتنی است چند روز پیش مجلس شورای عمان به تشدید قانون تحریم رژیم صهیونیستی رأی مثبت داد که شامل فعالیت های ورزشی، فرهنگی و اقتصادی با این رژیم می شود.

بر همین اساس، فرمان پادشاهی عمان بر ممنوعیت قراردادهای مستقیم یا غیرمستقیم با ارگان‌ ها یا اشخاص مستقر در اراضی اشغالی تاکید دارد. این فرمان سلطنتی همچنین معامله با شرکت‌ هایی که دارای منافع یا شعبه‌ ای در سرزمین‌های اشغالی هستند را ممنوع اعلام کرده است.

پیشنهاد اصلاح تصویب شده در مجلس شورای عمان، در واقع به معنای توسعه و تشدید تحریم ‌ها علیه رژیم صهیونیستی از سوی عمان است. تابستان گذشته نیز رسانه‌ های صهیونیستی گزارش داده بودند، عمان با درخواست این رژیم برای باز شدن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای مسافربری این رژیم مخالفت کرده است.

کد خبر 5669386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha