۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

حمله پهپادی بامدادی روسیه به کی‌یف؛ آژیر خطر همچنان روشن است

حمله پهپادی بامدادی روسیه به کی‌یف؛ آژیر خطر همچنان روشن است

حمله پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین برای دومین شب متوالی، آژیر حمله هوایی را در سراسر کی‌یف طنین‌انداز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یکی از مقامات اوکراین اعلام کرد که در آغازین ساعات بامداد دوشنبه، ارتش روسیه زیرساخت‌های حیاتی کی‌یف و مناطق اطراف آن را با پهپاد هدف حمله قرار داده و در نتیجه آژیر حمله هوایی را باردیگر در این منطقه به صدا درآورد.

اولکسی کولِبا، فرماندار منطقه کی‌یف گفت: حملات پهپادی شبانه، سر و صدای بلندی در منطقه و در کی‌یف ایجاد کرد.

وی باردیگر با تکرار ادعای بی‌اساس استفاده روسیه از پهپادهای ایران، مدعی شد: روس‌ها چندین فروند پهپاد شاهد پرتاب کرده و زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی را هدف قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای پدافند هوایی اوکراین در حال کار روی اهداف هستند، خطاب به شهروندان کی‌یف گفت: در حال حاضر، موضوع حائز اهمیت این است که آرامش خودتان را حفظ و تا زمان خاموش شدن آژیر، در پناهگاه بمانید.

روسیه پیش از این در شب پیش از کریسمس و همچنین اوایل سال نو میلادی، با موشک و پهپاد، حملاتی را علیه کی‌یف و برخی شهرهای اوکراین تدارک دیده بود. در جریان حملات دیروز(یکشنبه) دست کم سه نفر کشته شده و علاوه بر این، یک نفر دیگر نیز در منطقه جنوبی زاپروژیا، جان خود را از دست داد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفته است که در حملات امروز دست کم یک نفر مجروح شده است.

دفتر نظامی کی‌یف اعلام کرده که تا ساعت ۳ بامداد دوشنبه به وقت محلی، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین ۲۰ شی‌ء پرنده را در آسمان کی‌یف سرنگون کرده‌اند و از همان ساعت، آژیر خطر روشن شده و همچنان روشن است.

کد خبر 5671067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha