۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱

رئیس اداره امور بهره برداری منابع طبیعی غرب مازندران اعلام کرد؛

پیش بینی تولید ۳۰ هزار مترمکعب چوب در غرب مازندران

پیش بینی تولید ۳۰ هزار مترمکعب چوب در غرب مازندران

نوشهر- رئیس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار مترمکعب چوب در قالب زراعت چوب در منطقه برداشت و تولید شود.

محمد مطهری در حاشیه بازدید از باغ زراعت چوب در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه از سال ۹۸ طرح زراعت چوب با جدیت بیشتری کلید خورد، افزود: بعد از تعطیلی بهره برداری از جنگل‌های شمال کشور با توجه به نیاز صنایع به چوب آلات، زراعت چوب با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه در غرب مازندران در ۱۱۸ هکتار از عرصه‌های غرب مازندران برای زراعت چوب در سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده بود، افزود: این میزان در سال قبل به ۱۳۰ هکتار افزایش یافت.

وی با عنوان اینکه در سال جاری ۱۲۰ هکتار زراعت چوب در غرب استان هدفگذاری شده است، درباره نوع گونه‌های غرس شده در طرح زراعت چوب گفت: گونه‌ها باید براساس اقلیم، شرایط خاک، رطوبت و غیره غرس شود و در غرب مازندران رویکرد، نهال کاری با گونه سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس است.

مطهری گفت: صنوبر ضمن آنکه نیاز صنایع تبدیل اولیه نظیر کاغذ سازی را تأمین می‌کند، سریع الرشد است و در بازه زمانی کوتاه بیشترین حجم تولید را خواهیم داشت.

رئیس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر ادامه داد: طرح محوری زراعتی چوب با شتاب بیشتری در حال پیگیری است و پیش بینی می‌شود در باغات غرب استان ۳۰ هزار مترمکعب چوب در باغات اشخاص تولید شود.

وی یادآور شد: صنایع مورد نیاز در کشور سالانه ۱۳ میلیون مترمکعب چوب لازم دارند و بخشی از این فرآورده‌ها باید از طریق زراعت چوب تأمین شود این در حالی که قبل از طرح تنفس، سالانه ۹۰۰ هزار مترمکعب چوب از جنگل برداشت و تولید می‌شد.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر میزان نیاز به ۶.۸ میلیون مترمکعب در شمال کشور رسیده، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای گسترش و ترویج زراعت چوب را الزامی دانست و گفت: برای تأمین نیاز چوبی کشور باید زراعت چوب توسعه یابد.

کد خبر 5672470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha