۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به تبریز آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به تبریز آغاز شد

تبریز- عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به تبریز و دریاچه ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه به همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه آغاز شد.

طرح خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال، ۳ ایستگاه پمپاژ، ۱ تصفیه‌خانه، ۱۱ مخزن و همچنین توسعه آبگیر موجود است.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین نیاز آب شرب و بهداشتی کلانشهر تبریز و سایر شهرها و روستاها در طول مسیر خط لوله، تأمین نیاز آبی منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس و سایر صنایع و شهرک‌های صنعتی، تأمین حقابه زیست‌محیطی دریاچه ارومیه و نیز تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی حوزه دریاچه ارومیه از اهداف این طرح است.

محمد رستمی درباره دیگر پروژه‌های آبرسانی در استان آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال اجرای پروژه‌های سد پیغام‌چای در شهر کلیبر و خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب کشور است که این پروژه به موازات خط اول آبرسانی تبریز و به عنوان پشتیبان خط لوله و پدافندغیرعامل با ظرفیت ۵ مترمکعب برثانیه احداث شده است و از سرچشمه سد شهید کاظمی بوکان و آبگیر بند انحرافی نوروزلو آغاز می‌شود و پس از گذر از شهر تبریز تا باسمنج و شبستر ادامه می‌یابد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هلدینگ ظرفیت و آمادگی لازم را برای اجرای سایر پروژه‌ها در حوزه آب، برق، کشاورزی و محیط زیست را در شمال غرب کشور داراست.

کد خبر 5673819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      12 2
      برداشت بی رویه آب از ارس کشاورزی پایین دست بویژه دشت بزرگ دشت مغان که واقعا دریای سبز ایران هست را با فاجعه روبرو خواهد کرد و فاجعه دریاچه ارومیه دیگری رو به بار خواهد آورد! بی تفاوتی به این پیشآمد کل کشور رو از نظر غذایی با بحران ربرو خواهد کرد حداقل با توجه به ثبات ابرها در آسمان مغان باروری ابر..
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      آب ارس رو هم خشک کنید کلا ایران به بیابانی تبدیل بشه اصفهان و بعد ارومیه وکارون هیرمند رو به ترکیه دادین سد درست کرده کیش به چینها دادین و بعضی ها رو به افغانستان دادین دستتون دردنکنه
    • رضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      مسئولین باید دقت کنن زمینهای دیمی نباید درخت کاری بشود معمولا درختانی رو بکارند که نیاز کمتر باشد مثل درخت بادام و....چون الان دردشت مغان اوردن مجوز کاشت درخت و برنج دادن درحالی که این فاجعه است در دشت مغان باید محصولاتی رو بکارند مثل گندم و پنبه ....
    • فرشید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      هزاران چاه عمیق خودسرانه ویا با مجوزهای دولتی در اطراف دریاچه ارومیه حفر شده اول باید این چاههارو بتون‌ریزی کنن بعد به فکر انتقال آب رود ارس باشن
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      باز هم بخور بخور شروع شد
    • یک هم وطن DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      خدا کنه مثل تونل کانی سیب نشه هر دولتی اومد و نمایندها هر دوره عکس یادگاری گرفتند حالا میگن سوراخه و بدرد نمی خوره
    • محمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      با سپاس بیکران.خسته نباشند.ممنون.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      انشاالله که بعد از چند وقت دشت مغان با آن همه سرمایه گذاری و قطب تولیدات کشاورزی به حال و روز دریاچه ارومیه و اصفهان و.... دچار نشود.
    • حسن IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      پس حقابه دشت مغان. انبار غله ایران چه خواهد شد؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      این اقدامات باید با ملاحظه دشت مغان و کشاورزان آن همراه باشه