۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷

رئیس اداره منابع طبیعی گلوگاه:

آتش به ۱۳ هکتار از جنگل های گلوگاه خسارت زد

 آتش به ۱۳ هکتار از جنگل های گلوگاه خسارت زد

گلوگاه- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با اشاره به اطفای حریق جنگل های منطقه بعد از حدود ۲۴ ساعت تلاش شبانه روزی گفت: ۱۳ هکتار دچار خسارت شد.

کمیل قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گت چکل گلوگاه رخ داده بود که با کمک نیروهای میاده، هلی کوپتر و در ادامه با بارش باران مهار شد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی، فرمانداری، سپاه، هلال احمر، محیط زیست و دوستداران طبیعت اطفای این آتش را با قوت اجرایی کردند و در ۴ بامداد ۱۵ دی ماه آتش به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه گفت: وزش بادهای گرم مانع از اطفای کامل شده بود و دوباره شعله‌های زیر خاکستر با وزش باد شعله ور شد که نیروهای اطفای حریق در منطقه جنگلی گلوگاه خستگی ناپذیر وارد شدند.

قلی نژاد در مورد حجم آتش سوزی گفت: میزان و حجم آتش سوزی حدود ۱۰ هکتار است و علت آتش سوزی به احتمال زیاد خطای انسانی است که به زودی علت دقیق با کارشناسی اعلام‌می شود.

وی افزود: به دلیل وزش باد گرم آتش در منطقه جنگلی گلوگاه به طول انجامید که با کمک هلی کوپتر اعزامی ساعت ۴ بامداد اطفای کامل انجام و بارش باران نعمت الهی موجب شد تا کاملاً شاهد مهار آتش در منطقه شیب دار و صعب العبور بود گت چکل گلوگاه باشیم.

روحانی رئیس منابع طبیعی شهرستان نکا گفت: در پی گزارش مردمی نسبت به آتش سوزی جنگل در منطقه استخرپشت و جنگل منطقه لایی برما زارمرود هزارجریب نکا، در اسرع وقت تیم یگان حفاظت و نیروی‌های مردمی وبسیجی در رو چهارشنبه وارد عمل شدند و آتش در ۳ هکتار از منابع طبیعی مهار شد.

وی گفت: ورود نیروی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی وبسیج و محیط زیست و فرمانداری و هلی کوپتر اعزامی به منطقه موجب شد تا شاهد خاموش و مهار آتش باشیم.

کد خبر 5674416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha