۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

امام جمعه دشتستان:

طرح ساماندهی متکدیان در دشتستان اجرا شود

طرح ساماندهی متکدیان در دشتستان اجرا شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: حضور متکدیان در شهر از جمله در آرامگاه شهر مشکلات و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است که باید برای ساماندهی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین همسر مکرم امیرالمومنین و مادر حضرت ابوالفضل پیرامون ویژگی‌های آن حضرت اظهار داشت: وفاداری به خاندان پیامبر تا رحلت، ایثارگری و مقدم داشتن فرزندان حضرت فاطمه (س) بر فرزندان خود، زنده نگه داشتن یاد شهدا با مرثیه خوانی کنار قبرستان بقیع، ولایتمداری از مهمترین این ویژگی‌ها است.

امام جمعه دشتستان افزود: مادران و همسران شهدا که با تأسی به حضرت زینب (س) و ام البنین صبر و استقامت کردند باید تکریم شوند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید حسین علم الهدی و هم رزمان در هویزه گفت: رهبری فرمودند: این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن می‌رفتند بیست الی سی، جوانان با دست خالی، اما با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار، آنگونه که حسین بن علی علیه السلام با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد، این جوانان واقعاً همانطور بودند.

امام جمعه دشتستان یادآور شد: وقتی خبر شهادت سید حسین علم الهدی را شنیدم اول چیزی که به ذهنم آمد شهادت حافظان قرآن در صدر اسلام بود.

وی با اشاره به ۱۷ دی ماه اجرای توطئه انگلیسی کشف حجاب توسط رضاخان ۱۳۱۴ با اشاره به هدف انگلستان از کشف حجاب بیان کرد: در ارتباط با موضوع کشف حجاب به وسیله نوکر بی اختیار انگلیس یعنی رضاخان در سال ۱۳۱۴ تاکنون مطالب زیادی گفته و نوشته شده است.

قیام ۱۹ دی نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی

امام جمعه دشتستان با اشاره به سالروز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله روزنامه اطلاعات گفت: قیام نوزده دی نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت و روحانیت و فراگیری قیام در سراسر کشور و سرعت بخشی به پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه دشتستان با بیان شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی گفت: رهبری فرمودند: به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید به چشم یک مکتب یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنید.

وی اضافه کرد: تربیت حقیقی در مکتب اسلام و امام خمینی (ره)، عشق مدوام به شهادت و مجاهدت دائمی، شجاعت، تدبیر، معنویت، حساسیت شدید به حدود شرعی حتی در میدان جنگ، داشتن روحیه اخلاص، انقلابی گری و استکبار ستیزی و داشتن روحیه مقاومت، فداکاری و نوع دوستی از مهمترین این شاخصه‌ها است.

وی با بیان رسالت جامعه در برابر مکتب شهید سلیمانی گفت: پیروی و اطاعت کامل از فرامین رهبری، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار به عنوان شیطان بزرگ، حفظ و حراست از جهت گیری انقلابی، فرهنگ سازی شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی و بالا بردن سطح بصیرت و انسجام ملی یعنی جهاد تبیین در جامعه مهمترین رسالت جامعه در برابر مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه دشتستان با اشاره به فرازی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «حجاب یک ضرورت شرعی است، شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند، اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی».

وی گفت: بنابراین اگرچه مسئولان و مردم باید از یک‌سو ضعیف الحجاب یا بدحجاب‌ها را در دایره اسلام و نظام‌اسلامی حفظ کنند و همچون دختر خود بدانند، اما از سوی دیگر باید قاطعانه در برابر یک حرام اجتماعی همچون کشف حجاب بایستند و ذره‌ای اجازه خدشه بر وجوب حجاب را ندهند.

حضور متکدیان در شهر

مصلح بیان کرد: حضور متکدیان در شهر از جمله در آرامگاه شهر مشکلات و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است، فرمانداری با همکاری نهادهای ذیربط برای جمع آوری و تعیین تکلیف آنها اقدامات لازم را معمول دارند.

کد خبر 5674885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha