۱۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۰

در حرم مطهر حضرت معصومه(س)؛

مراسم سالگرد شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد

مراسم سالگرد شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد

قم- مراسم سالگرد شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سالگرد شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شامگاه جمعه با حضور خانواده‌های شهدای این سانحه، زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، علی رضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و جمعی دیگر از مسئولان سپاه و استان در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی سخنرانی و سید رضا نریمانی مداحی کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان‌ها همواره در معرض امتحان الهی قرار دارند و از این طریق مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی بیان داشت: رسیدن به مقام قرب الهی و دست یافتن به پاداش و نعمت‌های اخروی نیازمند آن است که مؤمن از ابتلاء و امتحانات الهی با سر بلندی بیرون بیاید.

وی ابراز داشت: در کلام اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین آمده که سختی مصیبت و بلاها نشان دهنده توجه خداوند به انسان است از این رو باید با صبر و بردباری امتحان الهی را پشت سر گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم با تلخ خواندن سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن شماری از هموطنان، برای خانواده‌های شهدای عزیز این سانحه آرزوی صبر و استقامت کرد.

محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی، امیرحسین اویسی و همسرش سارا حمزه‌ای و فرزندشان عسل اویسی، محمدامین بیروتی و محمدرضا کدخدایی؛ از جمله شهدای قمی سانحه هوایی اوکراین بودند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد که حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفت.

کد خبر 5675399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha