۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴

استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاه‌های اجرایی در عرصه فرهنگ هم افزایی داشته باشند

دستگاه‌های اجرایی در عرصه فرهنگ هم افزایی داشته باشند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ، ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی در این عرصه هم افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی صبح شنبه در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و نشست با مدیرکل و مدیران ستادی، افزود: باید یک مدیر توانمند، با نگاه توحیدی در راستای تحقق اهداف راهبردی، با نگاه نوآورانه و در کف میدان گام بردارد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت ذهن‌ها در حوزه فرهنگ، ادامه داد: ضرورت دارد دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ هم افزایی داشته باشند و از ظرفیت‌های مردم، معتمدان، سران طوایف و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مؤسسه‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و غیره نیز در این حوزه استفاده شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه باید جشنواره‌هایی که در استان برگزار می‌شود با فرهنگ مردم منطقه هم خوانی داشته باشد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شاخص فرهنگی و هنری در این خطه پهناور، انتظار می‌رود که جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشوری نیز به میزبانی استان برگزار شود.

وی رویکرد فرهنگی و محتوایی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مؤثر دانست و بیان کرد: در تولیدات فرهنگی و هنری از جمله فیلم و سریال به ظرافت‌های فرهنگی توجه شود.

کرمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان امن است، اما شاهد احساس ناامنی هستیم، گفت: باید تلاش کنیم که با ظرافت‌های فرهنگی، این احساس ناامنی در جامعه از بین برود، همچنین می‌توانیم از طریق ارتباط فرهنگی با کشورهای همسایه شاهد تقویت امنیت و توسعه اقتصاد در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان از شاعران خوب و برجسته ای برخوردار هستیم، اضافه کرد: باید کنگره‌های شعر در استان تقویت و شاعران برجسته به مرکز معرفی شوند و مورد تقدیر قرار گیرند.

این مقام مسئول، گفت: کشور ایران اسلامی در حال پیشرفت است، اما باید به این پیشرفت سرعت بدهیم و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره مند شویم.

وی تولید محتوای فرهنگی را حائز اهمیت دانست و افزود: در حوزه فضای مجازی، همه مجموعه‌ها باید پای کار بوده و مراکز فکر و اندیشه در این راستا بر اساس آموزه‌های دینی گام بردارند، چراکه امروز فضای مجازی، فضای حقیقی است و دشمن از این طریق سعی بر ضربه زدن به نظام و زندگی ایرانی اسلامی دارد.

کد خبر 5675734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha