۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد؛

اصلاح و نوسازی باغ‌های فرسوده در بندرعباس

اصلاح و نوسازی باغ‌های فرسوده در بندرعباس

بندرعباس - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اصلاح و نوسازی ۲۶۵ هکتار از باغ‌های فرسوده در بندرعباس با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال درحال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود گرگیج بیان داشت: شش هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بندرعباس به کشت باغ اختصاص دارد که با همکاری مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاوزی ۲۶۵ هکتار از آن‌ها در قالب طرح تجمیع در حال اصلاح است.

وی عنوان کرد: این طرح در دهستان شمیل با حفر ۹ هزار چاله و کشت نهال و روستای فورخورج با ۲۰ هزار حفرچاله و کشت ۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال تعیین و در حال اجرا است.

گرگیج خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوای منطقه و طبق تحقیقات صورت گرفته کارشناسان، توزیع پاجوش خرما و نهال مرکبات از جمله ارقام در حال کشت در طرح مذکور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، هدف از اجرای این طرح را افزایش عملکرد در واحدهای باغی و بهره مندی از اصول مکانیزه دانست و عنوان کرد: طرح اصلاح باغ‌ها در بندرعباس و سایر نقاط استان موجب افزایش اشتغال و جلوگیری روند مهاجرت از روستا به شهرهای هرمزگان می‌شود.

کد خبر 5677051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روح اله IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام احسنت به مسولین کارامد و پیگیر، در روستای ما برنگِ گوغر از توابع بافت،باغها فرسوده،قنوات تخریب و خشکیده و امیدهای مردم به ناامیدی تبدیل شده،و نسل جوان بخاطر بی توجهی مسولین هیچ انگیزه ای برای ماندن در روستا ندارند،اصلا توسعه نیافته اند