۲۰ دی ۱۴۰۱، ۵:۵۴

بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا بستری شد

بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا بستری شد

رسانه های برزیلی از بستری شدن «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور سابق این کشور در بیمارستانی در ایالت فلوریدا آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رسانه های برزیلی از بستری شدن ژائیر بولسونارو رئیس جمهور سابق برزیل در بیمارستانی در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این رسانه ها گفتند که بولسونارو درپی مشکلاتی در ناحیه شکم در بیمارستانی در ایالات فلوریدا آمریکا بستری شده است.

یک روزنامه برزیلی اعلام کرد که بولسونارو هم اکنون در بیمارستانی در شهر اورلاندو بستری است.

رسانه ها همچنین افزودند که احتمال دارد این مشکل بولسونارو به ضربه چاقو که وی در سال ۲۰۱۸ مورد اصابت آن قرار گرفته بود مربوط باشد.

این در حالی است که یک هفته پس از تحلیف و آغاز به کار رسمیِ لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور جدید و چپ‌گرای برزیل، هواداران ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهو غرب‌گرای پیشین این کشور و رقیب شکست‌خورده لولا در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، روز یکشنبه به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری حمله کردند.

نیروهای امنیتی برزیل روز دوشنبه برچیدن چادرهای هواداران «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور سابق این کشور را آغاز کردند.

در همین راستا، پلیس و نیروهای امنیتی برزیل پس از اعلام هشدارهایی به آشوب گران در این خصوص، به این اقدام مبادرت ورزیده و اعلام کردند که تا چند ساعت آینده همه این چادرها از تمامی نقاط پایتخت این کشور جمع آوری خواهد شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک رزنامه اسپانیایی در خصوص آمار زخمی‌های ناآرامی‌های اخیر در برزیل اعلام کرد که تا کنون ۴۶ نفر در این حوادث مجروح شده و به بیمارستان‌های پایتخت انتقال یافته اند.

به گزارش این روزنامه، ۶ نفر از ۴۶ نفری که در بیمارستان برازیلیا بستری شده اند در وضعیت وخیم هستند و ۲ نفر به مراقبت های پزشکی ویژه نیاز دارند.

لولا داسیلوا، رئیس جمهور فعلی برزیل با شکست بولسونارو در دور دوم انتخابات، در اول ژانویه روی کار آمد. اختلاف رأی آنها ۲.۱ میلیون رأی بود. محافظه کاران برزیل شکست را نپذیرفتند و حامیان بولسونارو طی روزهای گذشته به طور گسترده با برپایی تظاهرات خواستار عدم روی کار آمدن دولت جدید داسیلوا شدند.

کد خبر 5678178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha