۲۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۱۲

سه‌شنبه ۲۷ دی؛

نشست هفتگی شهر کتاب به بحث درباره‌ «هایدگر و ویتگنشتاین می‌پردازد

نشست هفتگی شهر کتاب به بحث درباره‌ «هایدگر و ویتگنشتاین می‌پردازد

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۷ دی به بحث درباره‌ «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ دی از ساعت ۱۵ با سخنرانی احسان کریمی‌ترشیزی به بحث درباره‌ی «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» اختصاص دارد.

این بحث تحقیقی است در مبانی اندیشه‌های هایدگر و ویتگنشتاین، از یک نظرگاه انسان‌شناسیک. از این روی، هدفی که در پی آن است، گرچه بی‌سابقه نیست، بلندپروازانه و تا حدی مخاطره‌آمیز است، چرا که می‌کوشد این دو فیلسوف بزرگ قرن بیستمی را، که آن‌ها را برجسته‌ترین نمایندگان دو سنت فلسفی به ظاهر متفاوت، و حتی متباعد، می‌انگارند، در حد توان و مایه‌ی خود، در یک گفت‌وگوی فلسفی سازنده وارد کند.

این گفتگو بر مدار ایده‌ای اساسی سر و شکل می‌گیرد: «انسان‌شناسی‌های فلسفی اساساً مشابهی در بن و بنیاد تفکرات فلسفی ویتگنشتاین و هایدگر به طور ضمنی نهفته است.» عصاره‌ی این پژوهش ما را به این نکته می‌رساند که معظم مراد هر دو فیلسوف آن بوده است که بنیادها و زمینه‌های متافیزیکی و وجودشناسیک بایسته برای یک انسان‌شناسی فلسفی نو را فراهم آورده، آن را در برابر تصویر غالب و مسلط انسان در عصر جدید بنشانند.

همچنین احسان کریمی ترشیزی برای نگارش رساله‌ی «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» برگزیده‌ی هفتمین و هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی دکتر رضا داوری اردکانی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در تاریخ و ساعت یادشده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانیketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

کد خبر 5681006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha