۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

استاندار قم:

عبور ازپیک سرما بدون قطعی گاز با صرفه جویی در مصرف امکان پذیر است

عبور ازپیک سرما بدون قطعی گاز با صرفه جویی در مصرف امکان پذیر است

قم- استاندار قم اظهار داشت: امیدواریم با صرفه جویی که آحاد جامعه در زمینه مصرف گاز انجام می‌دهند بتوانیم بدون قطعی گاز از پیک سرما عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی ظهر یکشنبه در بازدید سرزده از شرکت گاز قم در جریان آخرین وضعیت گاز رسانی به استان قم قرار گرفت.

استاندار قم در این بازدید اظهار داشت: در سال جاری به دلیل تغییرات اقلیمی و نیز ورود هوای سرد سیبری به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس، شاهد سرمای بی سابقه‌ای در استان‌های مختلف کشور به خصوص مناطق شمال و شمال شرقی بوده ایم.

وی عنوان داشت: گاز ورودی از سمت ترکمنستان نیز به دلیل سرمای بی سابقه در این کشور به سمت ایران قطع شد و استان‌های شمال شرق که در واقع در انتهای شبکه گازرسانی قرار دارند با افت فشار مواجه شدند.

استاندار قم عنوان داشت: کشور ترکمنستان نیز به دلیل آن که شاهد سرمای بی سابقه بوده با افزایش مصرف گاز و کمبود آن مواجه شده به گونه‌ای که در گزارش‌ها آمده جریان گاز در بخش‌های از پایتخت این کشور یعنی عشق آباد نیز قطع شده است.

شاهچراغی از تمامی تلاش‌های صورت گرفته در وزارت نفت نفت و نیرو در راستای مدیریت مصرف گاز اظهار داشت: با اقداماتی که تاکنون انجام پذیرفته و همچنین مشارکت خوب استانداران درسراسر کشور گاز بخش خانگی در این هیچ منطقه قطع نشده و امیدواری با صرفه جویی بیشتری که آحاد جامعه انجام می‌دهند بدون قطعی گاز از پیک سرما عبور کنیم.

کد خبر 5683083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha