۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

کشف ۶ تن چوب قاچاق در شاهرود/۴ تبعه خارجی دستگیر شدند

کشف ۶ تن چوب قاچاق در شاهرود/۴ تبعه خارجی دستگیر شدند

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از شناسایی و کشف شش تن چوب قاچاق از نوع تاغ در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا چهار تبعه خارجی دستگیر شدند.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته قاچاق درختچه تاغ و تخریب محیط زیست در محور طرود- شاهرود گزارش شد، ابراز داشت: در پی این گزارش بلافاصله اکیپی همراه نیروی انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع و احتمال هر نوع اتفاقی طی انجام یک عملیات مشترک متهمان این پرونده بلافاصه در حاشیه کویر به دام مأموران افتادند، افزود: چهار تبعه خارجی دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه از این افراد شش تن چوب قاچاق از نوع درختچه تاغ کشف و ضبظ شده است، ابراز داشت: ارزش تقریبی این محموله طبق نظر کارشناسان منابع طبیعی شش میلیارد ریال عنوان شده است.

کشاورزیان با بیان اینکه تخریب و آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی به هیج عنوان قابل جبران نیست، تصریح کرد: حتی قطع و نابودی یک درخت نیز می‌تواند برای یک منطقه مشکلات عدیده ایجاد کند لذا یگان حفاظت علیرغم وسیع بودن عرصه، منطقه را به دقت تحت نظر دارد و با هر گونه موارد آسیب به درختان برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: گونه درختچه تاغ یکی از درختان ارزشمند کویری محسوب می‌شود که می‌تواند از فرسایش بادی و بروز خسارت به زیرساخت‌های مهم و ایجاد مشکلات خاص برای سکنه روستاهای حاشیه کویر به طور چشمگیری جلوگیری کند لذا حفاظت از آن در اولویت است و علاوه بر آن همه ساله در مناطق کویری شهرستان درختچه تاغ نیز کاشته می‌شود تا به احیای منابع طبیعی کمک کرده باشیم.

کد خبر 5684693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha