۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴

در حاشیه استقبال از وزیر میراث فرهنگی به چابهار مطرح شد؛

تأمین زیرساختهای گردشگری عامل ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان

تأمین زیرساختهای گردشگری عامل ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان

چابهار- معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری و توجه به مراکز اقامتی و تفریحی می‌توان اشتغال خوبی را در این استان ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد سپاهی پیش از ظهر پنجشنبه با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری، آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه‌های سواحل مکران بویژه شهرستان چابهار در قلب این سواحل، سالانه پذیرای بیش از یک میلیون مسافر، گردشگر و توریست است، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در سیستان و بلوچستان بویژه در چابهار وجود دارد و آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم، گستردگی و پراکندگی بالای مردم بلوچ در چهار استان از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و پنج کشور همسایه پاکستان، هند، افغانستان، عمان و ایران نشانه قدمت بالای این قوم دارد.

وی تصریح کرد: حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چابهار برای شرکت در نخستین همایش بین‌المللی گردشگری فرهنگی و ورزشی ساحل‌نشینان، مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مجلس نوید دهنده توسعه و توجه بیشتر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که جا دارد از نگاه مثبت دولت در این منطقه قدردانی شود.

وی بیان کرد: امیدوارم این رویداد، زمینه‌ای برای رشد و توسعه علم و صنعت گردشگری و نیز وحدت مردم در جمهوری اسلامی ایران باشد.

سپاهی بر تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری، توجه به مراکز اقامتی و تفریحی تاکید کرد و افزود: این ظرفیت برای اشتغال می‌تواند نقش آفرینی کند.

سیستان و بلوچستان در سبد گردشگری خانواده‌های ایرانی قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم استقبال، گفت: این استان امروز مقصد گردشگری هست و در سبد گردشگری خانوارهای ایرانی قرار گرفته است.

علیرضا جلال‌زایی ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که همایش اولین جشنواره وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند را در سیستان و بلوچستان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویداد گردشگری ساحل‌نشینان به مدت سه روز با اجرای برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی، طبخ غذاهای محلی، اجرای رقص و موسیقی محلی، اجرای مسابقات ورزشی آبی و ساحلی و برگزاری ۲ کارگاه آموزشی، آشنایی با دوخت‌های سنتی ایران و مارکتینگ و نیز انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن دفاتر گردشگری، مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور و خانه خلاق و نوآوری هاتف در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

شایان ذکر است سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز به منظور بازدید از پروژه‌های گردشگری سواحل مکران و شرکت در جشنواره گردشگری وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار چابهار و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار قرار گرفت.

ضرغامی در سفر به چابهار از ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی، ترمینال مسافربری دریایی بندر، نوار ساحلی رمین به گواتر، کوه‌های مریخی و مینیاتوری و مجتمع گردشگری اقیانوس آبی بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه گردشگری را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 5686664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 0
      تا مسئله سوخت حل نشه چیزی به گردشگری اظافه نمیشه.تازه گردشگری داخلی.درمورد خارجی ها که هزارمشکل هست
    • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      تا مسئله سوخت حل نشه چیزی به گردشگری اظافه نمیشه.تازه گردشگری داخلی.درمورد خارجی ها که هزارمشکل هست
    • Nafasfazle IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 2
      سلام لطف کنید اول به مردم تون یاد بدید که در ساحل و دریا و حتی خیابان اشغال نریزن گردشگر خودش جزب میشه من هروقت دریای چابهار رفتم جز حرس خورن از این همه اشغال و زباله چیزی عایدم نشد متاسفم
    • پودینه IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      تا وقتی مدیر کل گردشگری استان یک فرد بی تخصص وفقط دنبال شو اجرا کردن و هیچ کس از این آدم راضی نیست و فقط مورد حمایت یک عده خاص هست و با هزاران ترفند خودشو دار حفظ می‌کنه و اصلأ کارمند دولت نیست همچین کسایی باشند توسعه در این استان و کشور اتفاق نخواهد افتاد شایسته سالاری یعنی کشک ایشون از دولت قبل