۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱

معاون دادگستری اردبیل:

بهبود شرایط زندگی در روستاها مهاجرت معکوس را رقم می‌زند

بهبود شرایط زندگی در روستاها مهاجرت معکوس را رقم می‌زند

اردبیل - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: مسئولان دولتی به فکر بهبود شرایط زندگی در روستاها باشند تا از این طریق شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری اردبیل اظهار کرد: مهاجرت معکوس به روستاها توجه مسئولان دولتی در بهبود شرایط زندگی در روستاها را می‌طلبد که انتظار می‌رود مسئولان در این حوزه پای کار باشند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم حاشیه نشینی با افزایش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط زندگی در روستاها از عوامل پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل همت و توجه بیش از پیش مسئولین دولتی در بهبود شرایط زندگی روستاییان را یادآور شد و بیان کرد: در کنار آسیب‌های فرهنگی حاشیه نشینی وجود بافت‌های ناکارآمد ناشی از حاشیه نشینی تهدید بزرگی بر سلامت جسمی افراد است.

آفاقی با اشاره به ضرورت گسترش عدل در جامعه اجرای صحیح قوانین را ضامن تحقق عدالت دانست و گفت: اجرای کمربند سبز و اجرای کامل قانون حدنگار از جمله تأکیدات دستگاه قضا در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهاست.

وی از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان در روزهای آینده خبر داد و افزود: این سامانه علاوه بر تسریع در ارائه خدمات مرتبط با زمین سبب کاهش چشمگیر و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی خواهد بود.

آفاقی معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل آثار اجرای قانون حدنگار و صدور سند تک برگی از ثبت اسناد و املاک به ویژه در پیشگیری از دخل و تصرف و اختلافات، از مردم استان اردبیل خواست؛ در این خصوص اقدامات و مشارکت لازم را داشته باشند.

کد خبر 5686667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha