۲۹ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵

معاون دادگستری اردبیل:

کلینیک حقوقی ویژه افراد بی‌بضاعت اردبیل راه‌اندازی می‌شود

کلینیک حقوقی ویژه افراد بی‌بضاعت اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت به شهروندان بی بضاعت در دانشگاه‌های استان اردبیل راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی با رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: ایجاد کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت و مشاوره به شهروندان به ویژه افراد بی بضاعت در راستای گسترش عدالت در جامعه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک‌های حقوقی علاوه بر ارائه خدمات به خود دانشگاهیان و دانشجویان می‌تواند سبب پیوند دانشگاه و جامعه و کمک در تأمین عدالت باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از افراد آسیب پذیر جامعه، اظهار امیدواری کرد؛ کلینیک‌های حقوقی با ارائه خدمات رایگان به محرومین و افراد بی بضاعت بتواند در گسترش عدل و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

آفاقی همچنین برکات وجود کلینیک‌های حقوقی در راستای افزایش دانش حقوقی دانشجویان رشته حقوق و کسب تجربه عملی برای آنان را یادآور شد و بیان کرد: تقویت حس تعهد و مسئولیت پذیری و پرورش روحیه نوع دوستی و مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند از جمله دستاوردهای کلینیک‌های حقوقی و مراکز معاضدت دانشگاه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: برابر برنامه ریزی به عمل آمده مقرر شده است تا پایان سال این مراکز در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور راه اندازی شده و ارائه خدمات به دانشگاهیان و دانشجویان، عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و بی بضاعت را نیز تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر 5686953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha