۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹

مدیرکل محیط‌زیست لرستان تاکید کرد؛

لزوم جمع‌آوری محل‌های دفن غیر استاندارد پسماندهای شهری و روستایی

لزوم جمع‌آوری محل‌های دفن غیر استاندارد پسماندهای شهری و روستایی

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان بر لزوم جمع‌آوری محل‌های دفن غیر استاندارد پسماندهای شهری و روستایی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاروند در جلسه بررسی حوزه مشکلات محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نایب رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی استان لرستان در شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت ۲۹ دی روز هوای پاک بر لزوم همکاری شوراهای اسلامی استان برای حل مشکلات زیست محیطی از جمله مشکلات پسماند شهری و روستایی، موضوعات فاضلاب شهری و روستایی و موضوعات تالاب‌های استان لرستان، افزایش سرانه فضای سبز شهری موضوع ماده ۲۲ قانون هوای پاک، ایجاد کمربندهای شهری موضوع ماده ۲۷ قانون هوای پاک و سایر مسائل محیط زیستی تاکید کرد.

وی؛ ظرفیت تالاب‌های استان با در نظر گرفتن انتفاع مردم و جوامع محلی را بسیار حائز اهمیت دانست و از در حال تصویب بودن طرح برنامه عمل تالاب‌های استان با نظر همه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در کمیسیون امور زیربنایی و محیط‌زیست استان و همچنین شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: در حال تلاش برای حل مشکلات مدیریت پسماند در استان با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و شهرداری‌ها با بهره‌گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و جلسات مکرری در این خصوص تا کنون برگزار شده است.

سالاروند، همچنین جمع آوری محل‌های دفن غیر استاندارد پسماندهای شهری و روستایی و تجمیع محل‌های دفن پسماند برای توجیه اقتصادی و جذب سرمایه گذار را ضروری دانست.

وی در ادامه ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست را برای ارائه تسهیلات برای رفع آلودگی‌ها به خصوص در حوزه مشکلات و آلودگی‌های شهری تشریح کرد و از آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان برای پیگیری تخصیص تسهیلات در این زمینه خبر داد.

کد خبر 5687181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha